رئیس سومین همایش دانشجویی بیوتکنولوژی گفت: سوق دادن پروژه های تحقیقاتی به سمت انجام پروژه های مشترک توسط اساتید و دانشجویان از جمله برنامه های دانشگاه تهران در حوزه بیوتکنولوژی است.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر پرویز نوروزی در سومین همایش دانشجویی بیوتکنولوژی، تنها رشته ای است که سه وزارت بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات و کشاورزی را درگیر کرده است و دانشجویان این رشته در این سه وزارت خانه حضور فعال و چشم گیر دارد.

وی با اشاره به اینکه 919 علم بیوتکنولوژی به صورت سیستماتیک و آکادمی مورد توجه قرار گرفته است در حال حاضر نیز تمامی علوم پایه به این رشته چشم دارند، ادامه داد: یکی از افتخارات دانشگاه تهران وجود تعاملات اساتید و دانشجویان و چشم انداز این رشته در کشور است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از این علم به این کشور خدمت کنیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه در کشوهای غربی این رشته یک صنعت 80 میلیون دلاری است و در سالهای آینده به حدود 200 میلیون دلار خواهد رسید اظهار داشت: امیدوارم با نگاه راهبردی مسئولان و داشتن نگاه درآمد، صادرات از این علم شاهد افزایش حمایت های مالی و سیاست گذاری ها هوشمندانه برای انجام تحقیقات اساتید و دانشجویان در راستای پیشرفت محصولات و صنعت کشور داشتیم./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار