معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: حل‌المسائل از گذشته در آموزش و پرورش وجود داشت و با همین حل‌المسائل، سنگ بنای غلطی در آموزش و پرورش ایران گذاشته شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شاید وقتی وارد یک کتابفروشی شدید و داشتید قفسه کتاب‌ها را نگاه می‌کردید، حل‌المسائل چند درس را دیده باشید؛ شاید هم از حل‌المسائل استفاده کرده باشید اما آیا می‌دانید حل‌المسائل از چه زمانی وارد آموزش و پرورش ما شده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به خبرنگار فارس می‌گوید: تألیف حل‌المسائل روش غلطی بود که در آموزش و پرورش قدیم انجام می‌شد و البته گرته‌برداری از آموزش و پرورش کشورهای دیگر بود.

وی ادامه می‌دهد: به نظر می‌آید عمده دلیل استفاده از حل‌المسائل این بود که در آن زمان معلمان، آموزش‌های لازم را ندیده بودند و در حل مسئله مشکل داشتند؛ به همین دلیل حل مسئله را با استفاده از کتاب حل‌المسائل تمرین می‌کردند و سر کلاس به دانش‌آموزان توضیح می‌دادند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این حل‌المسائل هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان بود، اضافه می‌کند: در حال حاضر هم شاهدیم که برای برخی کتاب‌ها حل‌المسائل وجود دارد و دانش‌آموز بدون اینکه زحمتی بکشد، مسئله را حل می‌کند.

وی می‌افزاید: حل‌المسائل، زیربنا و سنگ بنای غلطی بود که در آموزش و پرورش ما گذاشته شد.

به گزارش فارس، تصویر زیر یک حل‌المسائل متعلق به ۵۵ سال پیش است که برای درس حساب دانش‌آموزان اول، دوم و سوم دبیرستان تألیف شده بود. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.