انهدام باند جعل اسناد دولتي در پايتخت

سرهنگ محرابي، ضمن اشاره به دستگيري چهار جاعل اسناد و اوراق شناسايي همچون گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد در محدوده شهرستان ري، به تشريح جزييات پرونده اين متهمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سرهنگ عليرضا محرابي، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ، ضمن اشاره به دستگيري چهار جاعل اسناد و اوراق شناسايي همچون گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد در محدوده شهرستان ري، به تشريح جزييات پرونده اين متهمان پرداخت.
 
اين مقام انتظامي در تشريح خبر فوق گفت:" از مدت ها پيش تيم هاي عملياتي اداره اتباع خارجه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، از فعاليت هاي مجرمانه يک باند جعل اسناد و اوراق هويتي در محدوده شهرستان ري با خبر شده و تحقيقات خود را پيرامون فعاليت ها و محل اختفاي اعضاي اين باند آغاز کردند تا اينکه اين اقدامات در هشتمين روز ارديبهشت ماه امسال نتيجه داد و ماموران موفق شدند محل اختفاي متهمان را که چهار نفر بودند شناسايي کنند.
 
سرهنگ محرابي عنوان داشت:" در تحقيقات بعدي مشخص شد که اين چهار متهم از اتباع افغاني هستند که با همدستي هم اقدام به جعل گذرنامه، رواديد و صدورگواهينامه مي کنند که با توجه به دستور مستقيم مقام قضايي دستگيري متهمان در دستور کار ماموران معاونت مهاجرت و گذرنامه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ قرار گرفت و ماموران با هماهنگي مقام قضايي به محل فعاليت متهمان در ميدان شهرري اعزام شدند.
 
وي افزود:" در اين عمليات که بسيار حساس و ضربتي انجام شده ماموران موفق شدند هر چهار متهم مذکور را هنگام تحويل گذرنامه هاي افاغنه و مبادله 600 هزار تومان وجه نقد بين جاعلين و متقاضي دريافت گذرنامه جعلي، بازداشت کرده و هر چهار نفر را براي تحقيقات به معاونت عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل کردند.
 
سرهنگ محرابي بيان داشت:" هر چهار عضو اين باند جعل اسناد در تحقيقات انجام شده به جرايم خود اعتراف کرده و با اقرار به اينکه با همدستي هم اقدام به جعل اسناد و اوراق دولتي مي کنند، اعتراف کردند که يکي از اين افراد، اتباع خارجي را که ورود غير قانوني به کشور دارند را پيدا کرده و با دريافت مبالغ مختلف از آنها اقدام به فروش گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد جعلي به آنها مي کنند.
 
گفتني است، در بازرسي از محل اختفا و فعاليت متهمان نيز چهار جلد گذرنامه افغاني با تمديد اقامت جعلي، يك فقره گواهينامه جعلي افغاني و يك جلد گواهينامه سفيد بدون درج مشخصات و همچنين چند بطري مشروبات الكلي كشف شد كه در اين راستا متهمان و پرونده تكميلي براي رسيدگي قضايي به دادسراي ناحيه 9 فرودگاه ارجاع شدند./ل
برچسب ها: انهدام ، باند ، جعل ، اسناد ، دولتی ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار