رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: افرادی که تصمیم به انحلال جهاد سازندگی گرفتند شاید تصمیمشان از مسیر حقوقی و کارشناسی، قانونی به حساب آمد، اما مسئولیت قیامتی آن را دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "مجید خراسانی" در نشستی خبری که صبح امروز به مناسبت سیزدهمین سالروز تأسیس بسیج سازندگی در مجتمع فرهنگی شهید مختار سلیمانی برگزار شد، گفت: 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی، ابتکاری است که رهبر انقلاب با تدبیر حکیمانه خود مبدع آن بودند.

وی افزود: یکی از با برکت‌ترین مولودهای انقلاب، جهاد سازندگی بود که اگر امروز نیز وجود داشت دیگر دغدغه‌های زیادی در روستاها نداشتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: افرادی که تصمیم به انحلال جهاد سازندگی گرفتند شاید تصمیمشان از مسیر حقوقی و کارشناسی، قانونی به حساب آمد، اما مسئولیت قیامتی آن را دارند.

سردار خراسانی تصریح کرد: بعد از انحلال جهاد سازندگی شاهد افزایش آمار مهاجرت از روستاها به شهرها بودیم که این آمار تأسف بار است و مسئولین انحلال جهاد سازندگی باید مسئولیت اخروی آن را بپذیرند.

وی با اشاره به عملکرد نسل‌های جدید انقلاب گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب بعد از تشکیل بسیج سازندگی در سال 79 مسئولیت سنگینی را که به خاطر انحلال جهاد سازندگی به وجود آمده بود به عهده گرفتند و امروز شاهد فعالیت گروه‌های جهادی زیادی در اکثر استان‌ها هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: با اینکه امروزه از هر طریقی تهاجم فرهنگی صورت گرفته است، اما جوانان با استفاده از فرصت‌های طلایی خود این مسیر را انتخاب کرده و در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.

سردار خراسانی یادآور شد: در دولت اصلاحات به خاطر عدم حمایت دولت، تعداد گروه‌های جهادی بالا نبود.

وی ادامه داد: در سال 84 در جلساتی که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند که حضور جوانان در گروه‌های جهادی تربیت مدیران آینده نظام اما در شرایط سختی‌ها است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور فزود: رهبر معظم انقلاب به ما فرمودند اگر توانسته بودید با آموزش و پرورش توافق کنید باید کاری می‌کردید که جوانان به روستاها بروند به اندازه ای که حضورشان چشم‌ها را پر کند.

سردار خراسانی تصریح کرد: ما 80 هزار مدرسه در کشور داریم و هدف ما از این الگوهای جهادی این است که جوانان ما مدارس را بسازند هرچند در این راه با سازمان نوسازی مدارس مشکلاتی داشتیم.

وی عنوان کرد: به همت گروه‌های جهادی 10 هزار و 500 مدرسه در کشور نوسازی، زیباسازی و بهسازی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان داشت: گروه‌های جهادی در کرمانشاه 920 مسجد افتتاح کرده و بسیاری از مساجدی را که 15 سال است ناتمام رها شده بودند را به اتمام رساندند.

سردار خراسانی گفت: بیش از آن که جهادگران مشتاق دیدار با رهبری بودند، مقام معظم رهبری نیز طالب دیدار آن‌ها بودند به طوری که رهبر انقلاب خطاب به آن‌ها فرمودند شما به تاریخ و ایران آبرو دادید.

وی تصریح کرد: در کارهای جهادی ما قشرهای مختلفی مشارکت جدی داشتند و 14 دستگاه حمایت خوبی از بسیج سازندگی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تأکید کرد: ما باید از برکت تحریم‌ها استفاده کنیم، همان‌طور که بعد از دوران جنگ تحمیلی توانستیم پیشرفت‌های زیادی در حوزه انرژی هسته ای، ماهواره و نانوتکنولوژی داشته باشیم.

سردار خراسانی گفت: امنیت غذایی کشور دچار مشکل است و ما باید تلاش کنیم آن را رفع کنیم، چرا که کشوری که آب و خاک داشته باشد اما دست به سمت بیگانگان دراز کند، مستحق تحقیر و ذلت است.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم در سال 92 هزینه‌ها را کاهش داده و حماسه خدمت‌رسانی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: ما یک سناریو به نام طرح حجرت برای جمع‌آوری جوانان داریم تا از آن بهره‌مند شوند.

سردار خراسانی گفت: در سال جدید برای ساختن حماسه اقتصادی همه را توصیه به صرفه‌جویی و فرهنگ‌سازی این مسئله در کشور می‌کنند؛ همین‌طور هر کدام از پایگاه های بسیج سازندگی باید در برابر واردات بی رویه مطالبه‌گری کرده و جلوی واردات غیر ضروری را بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دو سال گذشته نتوانسته‌ایم جلسه‌ای با استاندار تهران داشته باشیم لذا در این شهر باید نهایت تلاش را کرد تا رضایت رهبر انقلاب در حوزه حماسه اقتصادی جلب شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار