مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت:در سال گذشته هزار و 26 تن ماهی سردآبی و گرمابی در منابع آبی این استان تولید شده است.

 

ابراهیم گلداد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با بیان اینکه در حال حاضر 65 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در استان فعال است افزود:از این تعداد 53 مزرعه به پرورش ماهیان سردآبی و 12 مزرعه نیز به ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

وی اظهارداشت:در سال گذشته از این تعداد مزرعه 900 تن ماهی سردآبی و 126 تن ماهی گرمابی تولید شده كه اين میزان تولید نسبت به سال گذشته 18.3 درصد افزايش داشته است.

وی با اشاره به اینكه هشت مزرعه تولید بچه ماهی نیز در استان فعال هستند،خاطرنشان کرد:در این مزارع سالانه سه میلیون و 900 هزار بچه ماهی سردآبی تولید می شود.

گلداد گفت:از مجموع این تولیدات دو میلیون بچه ماهی در مزارع استان رهاسازی شده و یك میلیون و 900 هزار قطعه نیز به سایر استان ها حمل می شود.

وی دلیل افزایش تولید ماهی در این استان را ارائه تسهیلات بانكی مورد نیاز فعالان و تولید كنندگان این بخش عنوان کرد.

وی عمده ماهیان گرمابی تولید شده در مزارع استان را شامل ماهی آمور،فیتوفاک،کپور معمولی و کپور سرگنده عنوان کرد و خاطرنشان کرد:بیشترین ماهی سردآبی تولید شده در استان قزل آلا است.

گلداد تصریح کرد:شهرستان شیروان با تولید بیشترین میزان تولید ماهی، نخستین تولید کننده ماهی در سطح استان و پس از آن نیز شهرستان های بجنورد و اسفراین در رده های بعدی قرار دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.