سفیر قبرس در ایران بر راه‌اندازی پرواز مستقیم بین شیراز و قبرس تأکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، آندریاس ایگناتیو در دیدار با معاونان برنامه‌ریزی و فرهنگی شهردار شیراز، نیکوزیا را یکی از مقاصد بزرگ گردشگری در دنیا قلمداد و اضافه کرد: زیرساخت‌های گردشگری مناسب این کشور موجب شده است که سه تا چهار برابر جمعیت ساکن در نیکوزیا سالانه از این شهر دیدن کنند.

این مسئول از افزایش چشمگیر گردشگران ایرانی که سال گذشته به قبرس سفر کرده‌اند خبر داد و افزود: این نشان از علاقمندی روزافزون ایرانیان به قبرس دارد.

وی مرکزیت قبرس به عنوان مقصد ترانزیت هوایی و نیز پیش‌بینی خطوط هوایی دو روز در هفته بین سوئد و لارناکا و نیز ایجاد خطوط هوایی مستمر تهران - قبرس را زمینه مساعدی برای سفر گردشگران بین دو کشور عنوان کرد و بر راه‌اندازی پرواز مستقیم بین شیراز و قبرس تأکید کرد.

سفیر قبرس ضمن ابراز خرسندی از حضور در شیراز گفت: وجود بناهای متعدد تاریخی و میراث فرهنگی ایرانی و اسلامی در شیراز موجب علاقمندی گردشگران قبرسی برای سفر به شیراز شده است.

ایگناتیو با تأکید بر افزایش ارتباطات بیشتر میان قبرس و ایران و نیز نیکوزیا با شیراز به عنوان دو شهر دوست و خواهرخوانده ابراز داشت: با توجه به عهده‌دار بودن ریاست هیئت اروپا توسط قبرس و شلوغی کار، این ملاقات نخستین ملاقاتش با یکی از شهرداری‌های ایران در یک سال تصدی وی به عنوان سفیر در ایران است.

وی با بیان اینکه اشتراکات بسیاری بین دو کشور ایران و قبرس وجود دارد بر آموزش و تبادل دانشجو بین دو شهر خواهرخوانده شیراز و نیکوزیا تأکید کرد.

این مسئول گفت: تحولات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته در قبرس صورت گرفته و در زمینه نوسازی و بازسازی بخش‌های بافت قدیم قبرس، پروژه‌های مشترکی بین دو بخش ترک و یونان‌نشین با هدف اتحاد بین دو قسمت در حال اجراست.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز نیز به سابقه خواهرخواندگی 15 ساله شیراز و نیکوزیا اشاره و اضافه کرد: این سابقه دوستی نشان از ارتباط نزدیک این دو شهر دارد.

محمد فرخ‌زاده شیراز را مهد تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی و نگین ارزشمند ایران‌زمین توصیف و تصریح کرد: برپایی هفته‌های فرهنگی در دو شهر شیراز و نیکوزیا با هدف معرفی آداب و سنن و آشنایی بیشتر شهروندان می‌تواند به‌عنوان یک اقدام مشترک برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی برپایی نمایشگاه اکو و نمایش آثار فرهنگی هنری هنرمندان دو کشور، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و فراهم آوردن زمینه صادرات این صنایع، همکاری مشترک در تولید فیلم، سریال و انیمیشن در حوزه‌های سمعی و بصری، مبادله گردشگر با هدف توسعه صنعت توریسم با توجه به زیرساخت‌های دو کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علمی، صنعت گردشگری و مبادلات فرهنگی، تعامل و همکاری بین دانشگاه‌های دو شهر به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، همکاری در مدیریت شهری، حمل و نقل و شهرسازی، تبادل تکنولوژی روز و مدیریت انرژی و فناوری اطلاعات را از جمله مباحث مورد علاقه برای تبیین و تبادل تفاهم‌نامه‌های مشترک دانست.

معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز نیز با معرفی اجمالی شیراز، همجواری این شهر با حوزه خلیج فارس و نیز وجود میراث تاریخی تخت جمشید با قدمت 2 هزار و 500 سال و دیگر بناهای تاریخی را از جمله امتیازهای این شهر برشمرد.

محمد طالب‌نژاد سپس به توضیح مختصری از ساختار شهرداری از جمله معرفی معاونت‌ها، شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها پرداخت و بخشی از عملکرد هرکدام از جمله، برنامه طرح ترافیک و خطوط BRT در حوزه معاونت حمل و نقل، سلامت شهروندی و رفتارهای شهروندان در حوزه معاونت فرهنگی، برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت توسعه علمی در معاونت برنامه‌ریزی، پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت پسماند، زیباسازی، المان‌های شهری و سایر خدمات مورد نیاز شهروندان در حوزه خدمات شهری را شرح داد.

وی در سخنان خود به دانشگاه‌های معتبر و پیشرفت‌های پزشکی در زمینه پیوند اعضا و نیز مسائلی در مورد نفت و گاز اشاره کرد./س

برچسب ها: پرواز ، قبرس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.