مديركل دفتر نظارت بر شركت ها، فرودگاهها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري، از تدوين دستورالعمل اجرايي حمل و نقل هوايي مسافران معلول و توانخواه خبرداد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مراد اسماعيلي ضمن خبر فوق اظهارداشت: استفاده از حمل و نقل هوايي براي مسافران داراي معلوليت، توانخواهان و سالمندان به عنوان بزرگترين اقليت اجتماعي، در سفرهاي طولاني علاوه بر مطلوبيت، اغلب به عنوان يك ضرورت به شمار مي رود.

وي افزود: به منظور حفظ كرامت مسافران معلول و توانخواه و رعايت حقوقي كه جامعه هوانوردي بايد در قبال اين مسافران بر عهده گيرد، ضروري است فرودگاه هاي كشور و شركت هاي هواپيمايي با توجه به قوانين و مقررات داخلي و بين المللي، تمهيدات و تسهيلات مناسبي براي استفاده اين افراد فراهم كند.

مديركل دفتر نظارت بر شركت ها، فرودگاهها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري، گفت: با توجه به موارد مطروحه در ضميمه شماره 9 كنوانسيون شيكاگو و قطعنامه هاي اتحاديه بين المللي شركت هاي حمل و نقل هوايي (IATA)، كنوانسيون جهاني حقوق معلولان و نيز قوانين و مقررات كشوري، كشورهاي متعاهد ملزم به فراهم كردن تسهيلات سفر معلولان و توانخواهان، رعايت استانداردهاي لازم در دسترسي به سرويس هاي ارايه شده، آموزش كادر پروازي، پرسنل فرودگاه و شركت هاي هندلينگ هستند برهمين اساس ضروري است تا مبادي ذيربط در خصوص پياده سازي اين دستورالعمل اقدام لازم را به عمل آورند.
اسماعيلي خاطرنشان كرد: سازمان هواپيمايي كشوري با استفاده از نقطه نظرات كارشناسي متوليان امر و صاحبنظران مربوطه از جمله كانون سراسري تشكل هاي مردم نهاد معلولان سراسر كشور، دستورالعمل اجرايي حمل و نقل هوايي مسافران معلول و توانخواه را در تيم هاي كارشناسي مورد بررسي قرار داد.

وي، تصريح كرد: سند مذكور، بر اساس مقررات مندرج در بخش استانداردهاي مرجع تدوين شده و تابع قوانين جمهوري اسلامي مصوب قانونگذار بوده و خواهد بود.

مديركل دفتر نظارت بر شركت ها، فرودگاهها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري، يادآورشد: مقررات اين دستورالعمل توسط كليه فرودگاه هاي كشور، شركت هاي هواپيمايي داخلي و خارجي فعال در كشور و نمايندگان فروش و خدمات آنان، و نيز مسافران موضوع دستورالعمل، از 3 ماه پس از تاريخ انتشار لازم الاجراست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار