درياسالار جوناتان گرينرت فرمانده نيروي دريايي آمريکا اظهار داشت نه تنها کاهش بودجه وزارت دفاع آمريکا تاثيري بر حضور نيروي دريايي اين کشور در منطقه اقيانوس آرام ندارد ، بلکه نيروي دريايي آمريکا در نظر دارد حضور خود را در منطقه تقويت و تجهيزات خود را به روز کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،‌ جوناتان گرينرت امروز دوشنبه در آستانه سفر دوره اي خود به منطقه اقيانوس آرام اظهار داشت از مجموع دويست و هشتاد و سه فروند ناو  و زير دريايي نيروي دريايي آمريکا يکصد و يک فروند به طور دائم فعالند که از اين تعداد به طور متوسط پنجاه و دو فروند در آب هاي غرب اقيانوس آرام در آمد و شد هستند.
وي که قرار است در سفر دوره اي خود از  ژاپن، کره و سنگاپور ديدن و در سنگاپور از نمايشگاه نظامي مهمي در زمينه نيروي دريايي بازديد کند افزود: يکي از نکته هاي مهم راهبردي که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا خواهان آن است استقرار کشتي ها در اين منطقه است.
حدود چهل و دو فروند از مجموع پنجاه و دو فروند ناو که به طور دائم در اقيانوس آرام آمد و شد مي کنند در بندر يوکوسوکاي ژاپن، گوام و اخيراً در سنگاپور لنگر مي اندازند.
از سويي استفاده از بندر يوکوسوکاي ژاپن سبب صرفه جويي در زمان شده است. بر همين اساس دو فروند ناوشکن ضد موشکي که به تازگي براي رويارويي با تهديد بالستيک کره شمالي در اقيانوس آرام مستقر شده اند از  بندر يوکوسوکاي ژاپن و نه از سواحل غربي آمريکا حرکت مي کنند.
فرمانده نيروي دريايي آمريکا تاکيد کرد تا سال دو هزار و بيست ، روزانه شصت و دو فروند ناو  در اقيانوس آرام  گشت زني خواهند کرد.
گرينرت تاکيد کرد نيروي دريايي در مجموع حدود چهل و هفت فروند ناو سفارش داده  است يا در دست ساخت  دارد و تا پايان دهه حاضر بر قدرت حضور دريايي آمريکا در اقيانوس آرام مي افزايد.








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، نظامی ، ناو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار