وزیر کشور از قرار گرفتن طرح جامع خطر پذیری کشور در مراحل پایانی تدوین خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مصطفی محمد نجار شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه تدوین طرح جامع خطر پذیری کشور در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: این طرح در قالب طرح پهنه بندی نقاط مختلف کشور در مقابل تهدیدات حوادث طبیعی سیل، زلزله و خشکسالی ارزیابی کرده و راهکارهای مقابله و پیشگیری را مشخص می کند.

وزیر کشور با بیان اینکه در دولت نهم و دهم در خصوص مدیریت بحران با نگاهی علمی و عالمانه در رابطه با پیش بینی، پیش گیری و آمادگی و بازسازی گامهای بزرگی برداشته شده، اظهار داشت: مقاوم سازی خانه های روستایی یکی از اقدامات بسیار چشمگیر دولت نهم و دهم بوده که باید به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت کاهش خسارتهای ناشی از حوادث طبیعی مورد توجه قرار گیرد.

نجار همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از مناطق حادثه خیز کشور است، اظهار داشت: در این استان با یک راهبرد اساسی که در وزارت کشور طراحی شده است فعالیتهای خوبی انجام شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اولویتهای اجرایی مدیریت بحران در استان، گفت: در 2 حادثه بزرگ زلزله در ورزقان آذربایجان شرقی و وان ترکیه تیم های امدادی استان با حضور به موقع توانستند منشا خدمات بسیار چشمگیری در امدادرسانی به حادثه دیده گان و بازسازی مناطق حادثه دیده باشند.

سید جواد محمودی افزود: آذربایجان غربی همه ساله با تنوعی از انواع حوادث طبیعی مواجه است و سال گذشته بر اثر وقوع بالایای طبیعی نظیر سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی و برف و کولاک بیش از 470 میلیارد تومان خسارت به بخش های زیربنایی، واحدهای مسکونی، زمینهای کشاورزی و واحدهای تولیدی وارد شده است.

افتتاح ساختمان مدیریت بحران و ساختمان جدید اداری استانداری آذربایجان غربی

با حضور وزیر کشور ساختمان مدیریت بحران و ساختمان اداری استانداری آذربایجان غربی افتتاح شدند، ساختمان مدیریت بحران در زمینی به مساحت 9 هزار و 868 مترمربع با زیربنای 2 هزار و 655 مترمربع در ارومیه احداث شده و شامل سالن کارگروه های تخصصی، سایت کامیپوتری، محل پردازش اطلاعات، انبار مواد غذایی، اتاق فرماندهی مدیریت بحران و سالن کنفرانس  است.

ساختمان جدید اداری استانداری آذربایجان غربی نیز با حضور وزیر کشور افتتاح شد، عملیات اجرایی پروژه ساختمان استانداری از سال 84 آغاز شده بود که با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، این پروژه در هشت طبقه و هفت هزار و 600 متر مربع زیربنا احداث شده  و دارای سالن آمفی تئاتر 250 نفره و سالن جلسات 50 نفره و دیگر امکانات برای کارکنان است./ک

برچسب ها: پایانی ، تدوین ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.