سفیر قبرس در ایران گفت: با توجه به این‌که در یک مقطع زمانی کشور قبرس جزئی از ایران بوده، حلقه‌های فراوان فرهنگ و تاریخ و تمدن، این دو کشور را به هم پیوند داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، آندریاس ایگناتیو در دیدار با معاونین برنامه ریزی و فرهنگی شهردار شیراز، شهر نیکوزیا را یکی از مقاصد بزرگ گردشگری در دنیا دانست و افزود: زیرساخت‌های گردشگری مناسب این کشور موجب شده است که 3 تا 4 برابر جمعیت ساکن در نیکوزیا سالانه از این شهر دیدن کنند.

وی از افزایش چشمگیر گردشگران ایرانی که سال گذشته به قبرس سفر کرده‌اند خبر داد و افزود: این نشان از علاقه‌مندی روزافزون ایرانیان به قبرس دارد.

وی مرکزیت قبرس به عنوان مقصد ترانزیت هوایی و نیز پیش بینی خطوط هوایی دو روز در هفته بین سوئد و لارناکا و نیز ایجاد خطوط هوایی مستمر تهران- قبرس را زمینه مساعدی برای سفر گردشگران بین دو کشور عنوان کرد و بر راه‌اندازی پرواز مستقیم بین شیراز و قبرس تأکید کرد.

سفیر قبرس ضمن ابراز خرسندی از حضور در شیراز گفت: وجود بناهای متعدد تاریخی و میراث فرهنگی ایرانی و اسلامی در شیراز موجب علاقه‌مندی گردشگران قبرسی برای سفر به شیراز شده است.

ایگناتیو با تأکید بر افزایش ارتباطات بیشتر میان قبرس و ایران و نیز نیکوزیا با شیراز به عنوان دو شهر دوست و خواهر خوانده اظهار داشت: با توجه به عهده‌دار بودن ریاست هیات اروپا توسط قبرس و شلوغی کار، این ملاقات اولین ملاقاتش با یکی از شهرداری‌های ایران در یک سال تصدی وی به عنوان سفیر در ایران است.

سفیر قبرس در ایران با بیان این‌که اشتراکات زیادی بین دو کشور ایران و قبرس وجود دارد، بر آموزش و تبادل دانشجو بین دو شهر خواهرخوانده شیراز و نیکوزیا تأکید کرد.

براساس این گزارش معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز نیز به سابقه خواهر خواندگی 15 ساله شیراز و نیکوزیا اشاره و اضافه کرد: این سابقه دوستی نشان از ارتباط نزدیک این دو شهر دارد.

محمد فرخ‌زاده، شیراز را مهد تمدن و فرهنگ اسلامی - ایرانی و نگین ارزشمند ایران‌زمین توصیف و تصریح کرد: برپایی هفته‌های فرهنگی در دو شهر شیراز و نیکوزیا با هدف معرفی آداب و سنن و آشنایی بیشتر شهروندان می‌تواند به‌عنوان یک اقدام مشترک برنامه‌ریزی و اجرا شود.

طالب‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی شهرداری شیراز نیز با معرفی اجمالی شیراز، همجواری شیراز با حوزه خیلج فارس و نیز وجود میراث تاریخی تخت جمشید با قدمت 2500 سال و دیگر بناهای تاریخی را از جمله امتیازهای این شهر برشمرد./س

برچسب ها: شیراز ، قبرس ، خواهرخوانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.