دبیر علمی همایش پلیمرهای پیشرفته و بسته بندی گفت:اين همايش فرصتی است برای طرح ایده ها و توانمندی های صنعتی و تحقیقاتی کشورکه در دنیا اتفاق می افتد.

دکتر رضا باوآنچه قری دبیر علمی همایش پلیمرهای پیشرفته و بسته بندی درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: هدف از برگزاری این همایش ايجاد فرصتی است برای طرح ایده ها و توانمندی های صنعتی و تحقیقاتی کشورکه در دنیا اتفاق می افتد. در دو دهۀ اخیر پلیمرها نفوذ چشمگیری در زندگی بشر داشته و در صنعتی شدن جوامع نقش مهمی را ایفا کرده اند. بخش بزرگی از این تحول ناشی از توسعه صنعت بسته بندی چه در حوزه مواد خوراکی و چه در حوزه کالاهای صنعتی بوده است.

وی گفت: یکی از مزایای اصلی رقابت در بازار و الزامات اولیه صادرات محسوب می شود. از طرفی تضمین سلامت محصول ارائه شده و رعایت استانداردهای جهانی بسته­بندی در آن می تواند در گزینش محصول توسط مشتریان موثر باشد. بدلیل بعد مسافت بین واحدهای توليدی و بازارهای مصرف در دنیای امروز، حفظ کیفیت و ماندگاری کالاهای توليدی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل حذف و یا جایگزینی عوامل موثر بر فساد مواد غذایی در محیط داخل بسته به یکی از دغدغه های دست اندکاران صنعت و محققین دانشگاهی در این زمینه تبدیل شده است.

باقری تصریح کرد: این امر وابستگی زیادی به کنترل عبور کوچک مولکول­ها از دیواره­های پلیمری در مواد بسته ­بندی دارد. همچنین تاثیر انباشت پسماند بسته­ بندی بر محیط زیست نیز به همان میزان دارای اهمیت است. لذا در سال­های اخير حجم وسیعی از فعالیت­های تحقیقاتی و نوآوری­های صنعتی به این موضوعات معطوف گشته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش هرچه بیشتر عمر ماندگاری و حفظ کیفیت مواد خوراکی، جلوگیری از اتلاف مواد غذایی و بهره برداری اقتصادی بیشتر از دستاوردهای این تلاش ها هستند. گسترش تکنولوژی چندلایه، بکارگیری آلیاژهای پیشرفتۀ مهندسی و بهره برداری از نانوکامپوزیت های سیلیکات لایه ای از جمله راه حلهای مطرح می­باشند.

يادآور مي شود، همايش بسته بندي 5 تيرماه برگزار خواهد شد./س
برچسب ها: پلیمر ، همایش ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار