عمرو موسي، ايران را قدرتي انکارناپذير خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "راينر هرمان"، خبرنگار روزنامه آلماني "فرانکفورتر آلگماينه" در مصاحبه اختصاصي با عمرو موسي، از سياستمداران مطرح مخالفت دولت مصر نظر وي را راجع به تحولات کشورش جويا شد. 

وي که به دعوت انديشکده "کوربِر" به برلين آمده بود در ارتباط با نحوه مناسبات ميان دو کشور ايران و مصر اظهار داشت: ما بر پايه آنکه يک کشور عرب هستيم با ايران، مناسبات داريم.

او با اشاره به اينکه ما منافع کشورهاي عرب خليج فارس را نيز مد نظر قرار مي دهيم در عين حال از مذاکرات اخير ميان ايران و مصر استقبال و خاطر نشان کرد: به نظرم درهاي اين مذاکرات، بدرستي باز شده است.

او که قدرتمندترين منتقد رئيس جمهور مرسي و دولت او است و از سال 1991 تا 2001 ميلادي، وزير خارجه مصر و از سال 2001 تا 2011، دبيرکل اتحاديه عرب بوده است، در مورد سوريه  گفت: به نظر من بجاي ديدار با دوستان سوريه (مخالفان دولت) بايد آمريکا، اتحاديه اروپا، اتحاديه عرب، ايران و روسيه را دور هم جمع کرد. 

راينر هرمان در ادامه اين گفتگو که در آلمان انجام شد، پرسيد: آقاي موسي، مشاهده مي کنيد که در مصر، هر روز شاهد برپايي تظاهراتهايي در انتقاد به دولت رئيس جمهور مرسي هستيم. فکر نمي کنيد در مصر يک حکومت اقتدارگر، جايگزين حکومتي ديگر از اين دست شده است؟ وي ضمن پاسخ منفي به اين سئوال گفت: رئيس جمهور فعلي مصر بطور دموکراتيک انتخاب شده است.

مرسي در پاسخ به اين سئوال که به نظر شما آيا مناقشه فلسطين قابل حل است، خاطر نشان کرد: اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل بايد طرحي را در اين باره ارائه دهند و مذاکرات نيز بايد از جانب يک گروه بيطرف ادامه يابد؛ ضمن آنکه اين باور اسرائيلي ها که اعراب، مساله فلسطين را به فراموشي سپارند، باوري بي معنا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار