پایگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در کشورهای مختلف خاورمیانه و به ویژه پایگاه‌های آمریکایی که اطراف کشور سوریه تاسیس شده‌اند، بدون تردید از زمان آغاز بحران سوریه بر میزان فعالیت‌های خود به شکل چشمگیری افزوده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، این درحالی است که علاوه بر افزایش فعالیت، ماهیت و نوع این فعالیت‌ها با توجه به تغییر و تحولات جاری در بحران سوریه و از منطقه‌ای به منطقه دیگر تغییر می‌کند، به عنوان مثال پایگاه آمریکایی موجود در اراضی ترکیه که فعالیت خود را با بسیاری از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جهان از جمله دستگاه اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد هماهنگ می‌کند، مسئول پیگیری عملیات وارد کردن سلاح به ترکیه و رساندن آن به دست گروه‌های تروریستی و افراد مسلح فعال در سوریه است.
منابع مطلع در این خصوص در گفت‌وگو با المنار اظهار کرده‌اند که طی ماه‌های اخیر آمریکا فعالیت‌های این پایگاه برای تامین بیش از پیش سلاح و کمک به انعقاد قراردادهای تسلیحاتی و نظامی برای گروه‌های مسلح فعال در سوریه و رساندن آنها به داخل این کشور از طریق ترکیه و کشورهای عربی همجوار سوریه افزایش داده است و هزینه‌ها و مبالغ تمام این قراردادها را عربستان سعودی و قطر پرداخت می‌کنند.
این منابع همچنین تاکید می‌کنند که در این اواخر واشنگتن اقدام به ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی کرده است که تنها برای آمریکا کار می‌کنند و برای انجام ماموریت‌های ویژه وارد خاک سوریه شده‌اند و محموله‌های اسلحه‌های آمریکایی بی‌شماری در این چارچوب وارد سوریه شده است.
در این ارتباط این منابع آگاه تاکید می‌کنند که چندی پیش یک هیئت اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی که مسئولان بلند پایه بخش تحقیقات سازمان سیا را در برمی‌گرفت، وارد ترکیه و از آنجا راهی مرزهای ترکیه و سوریه شد، تا درباره مفقود شدن یک محموله سلاح پیشرفته آمریکایی که قرار بود، به دست گروه‌های تروریستی فعال برای آمریکا در سوریه برسد، تحقیق کند.
منابع فوق درباره این محموله تسلیحاتی گفتند که این محموله موشک‌های پیشرفته ضد زره پوش و هواپیما و تفنگ‌های ساخت آمریکا و دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته را شامل می‌شده است.








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار