تنها واحد تولیدی قارچ خمین سالانه 18 تن محصول تولید می کند این واحد در زمینی به مساحت 500 متر مربع شامل 8 سالن تولیدی راه اندازی شده و برای احداث آن 200 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: در این واحد تولیدی 37 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول بکارند .

جعفری افزود قارچ های تولیدی این واحد از کیفیت بالایی برخوردارند و در آن به ازای هر تن کمپوست 300 کیلوگرم قارچ تولید می شود تولید قارچ به فضایی بهداشتی / نور کم/ رطوبت بالا ، نظارت و شرایط ویژه برای آماده سازی نیاز دارد.

به گفته مسلمی تنها تولید کننده نیمه صنعتی قارچ در شهرستان خمین ضریب تولید محصول در این واحد 30 درصد و بالاتر از تولید سایر واحدهای تولیدی استان است .

وی با بیان اینکه تولیدات این واحد به شهرهای استان مرکزی ، استانهای اصفهان و لرستان ارسال می شود افزود: در صورت تامین 300 میلیون تومان اعتبار طرح توسعه این واحد و مرکز بسته بندی محصول در آن راه اندازی خواهد شد

قارچ ماده غذایی سالم سرشار از پروتئین و انواع ویتامینها است .

پرورش این ماده غذایی مطبوع در سالهای اخیر توسعه چشمگیری داشته است و هم اینک دو نوع قارچ صدفی و دکمه ای در کشور تولید می شود/س
برچسب ها: قارچ ، خمین ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.