روح اله حسینیان با اشاره به جریان مشکلات کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را موثر در مقدمات تهیه کتاب دانست.

روح اله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران در زمینه مزان استقبال مردم از نمایشگاه بین امللی کتاب تهران گفت: به نظر می رسد که باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مقدمات تهیه کتاب را آسان تر کند.                                                                                                                          وی ادامه داد: مابه عنوان ناشر با مشکلات تهیه کاغذ روبرو هستیم. به طوریکه احساس می شود یک لطمه بزرگی به صنعت چاپ در کشور و همینطور تالیف و انتشار وارد شده است.
حسینیان افزود: بنابراین با توجه به این که ایران یک کشور فرهنگی است دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند و با راه اندازی کارخانجات  کاغذ سازی به مولدین  این امر کمک کند و امکانات چاپ و انتشار را فراهم کند.  
رییس مرکز اسناد و انقلاب اسلامی با توجه به نتیجه گیری های مجلس در زمینه وضعیت فعلی کاغذ گفت : در مجلس شورای اسلامی هنوز لایحه بودجه  سال 92 اعلام نشده است ولی به نظر میرسد که مجلس هم در این زمینه هیچ اقدامی نکرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما حدود 200 عنوان کتاب آماده چاپ داریم ولی به دلیل مشکلات کاغذ موفق به چاپ آن ها نشدیم و با سرعت ضعیفی کار را در حدی که نخوابد پیش می بریم.
حسینیان در رابطه با  اهداف فعالیت ها و اثار این مرکزافزود: ما از سال 1375 یک برنامه 10 ساله در این مرکز برنامه ریزی کرده ایم به طوری که با تعریف انقلاب اسلامی عناوینی که باید مورد پژوهش قرار بگیرد را اهصاء کردیم که به 8800 موضوع رسیدیم.
وی ادامه داد: ما طبق این طرح 10 ساله قرار شد سالیانه 100 کتاب را در رابطه با تاریخ انقلاب اسلامی منتشر کنیم که الان نزدیک به 800 عنوان کتاب ها منتشر شده و 200 عنوان دیگر نیز اماده برای چاپ است.و به لطف خداوند این مرکز موفق به اجرای طرح 10 ساله اش با دو سال تاخیر شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار