معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه 14 از فعالیت های عمرانی و رفاهی در اجرای عملیات پروژه ی بزرگراه امام علی(ع) خبر داد.

عباس مطلوبی با اشاره به این كه 3.5 کیلومتر از بزرگراه امام علی(ع) حد فاصل خیابان پیروزی تا خیابان خاوران در منطقه 14 واقع شده است، به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به ارزش ترافیکی نیمه جنوبی این بزرگراه به لحاظ دسترسی های بزرگراهی و همچنین تقاضای سفرهای درون شهری بالا در این محدوده، اجرای این محدوده از بزرگراه در مقایسه با نیمه شمالی آن تمیز داده شده است.

وی با اشاره به این که عدم تملک ساختمان های موجود در  محدوده ی این منطقه احداث این بزرگراه را غیر ممکن می ساخت، گفت: لذا قبل از اجرای عملیات اجرایی پروژه، تردد اهالی در دسترسی های محلی و همچنین سفر به مناطق شمالی و جنوبی تر که با عبور از مناطق پرترافیک در تقاطع های اصلی و معابر غیر بزرگراهی صورت می پذیرفت با احداث مجموعه بزرگراه امام علی، به خصوص محدوده منطقه 14 شهرداری تهران موجبات کاهش هزینه سفرهای درون شهری و کاهش مصرف سوخت و بهبود شرایط زیست محیطی و آلودگی صوتی را به دنبال داشت.

مطلوبی همچنین اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز نیمه جنوبی، دسترسی های پیوسته و ممتد است که به دلیل وجود تقاطع های مهم و کثرت جمعیتی موجود در این محدوده، دسترسی های لازم در تقاطع های اصلی و فرعی برای تردد شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: زیباترین بخش این پروژه که به صورت دو طبقه ای است و همچنین خروجی تونل امیر کبیر از این منطقه می گذرد که کل بدنه ی پروژه ی املاکی آن به صورت یکسان سیمان کاری و زیباسازی شده است.

مطلوبی در پایان خاطر نشان کرد: معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه برای پیشرفت و اجرای هر چه بهتر این پروژه تمام تلاشش را خواهد کرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار