كتاب "گرافیك مذهبی" عنوان كتابی از علی وزیریان كارگردان و گرافیست ایرانی است. چاپ اول این كتاب در سال 1390 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، كتاب "گرافیك مذهبی" عنوان كتابی از علی وزیریان كارگردان و گرافیست ایرانی است. چاپ اول این كتاب در سال 1390 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در این كتاب به جز آثار گرافیكی این هنرمند، گزیده ای از نقاشیها و آثار دیجیتالی او هم آمده است.  
علی وزیریان گرافیست و كارگردان سینمای ایران است كه مجموعهای از آثارش در حوزه هنرهای تجسمی را در این كتاب آورده است. همانگونه كه از نام كتاب بر می آید می توان در این كتاب به رویكرد مذهبی وزیریان در عرصه هنرهای تجسمی و به طور خاص گرافیك پرداخت.  
از دیگر بخشهای این كتاب پوسترهایی است كه وزیریان برای فیلمهایی سینمایی خلق كرده از جمله این فیلم ها می توان به «آواز گنجشكها»، «روبان قرمز» و «رنگ خدا» اشاره كرد. همچنین طراحی جلدهایی را كه این هنرمند برای برخی از كتابها انجام داده همانند «تاریخ ادبیات ایران»، «ماه عاشق»، «نگاهی به خویش» و ... در این كتاب آمده است.  
در مقدمه كتاب «گرافیك مذهبی»، دكتر عبدالمجید حسینی راد استاد دانشكده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به  تحلیل و بررسی آثار هنری وزیریان در حوزه هنرهای تجسمی و سینما پرداخته است. بعد از این مقدمه گفت و گوی دون رول منتقد و نویسنده استرالیایی با وزیریان برای روزنامه «ایج» آمده است.  
وزیریان در این گفت و گو در پاسخ به این پرسش رول كه «به نظر شما چه چیزی سبب منحصر به فرد بودن طراحی گرافیكی ایران می شود؟» می گوید: « هر یك از طراحان ایرانی جلوه یی از فرهنگ بصری ایران را در آثارشان نمایش می دهند، اما به طور مشخص استفاده از نقوش سنتی ایرانی و حروف فارسی، گرافیك ایران را از گرافیك سایر فرهنگ ها متمایز می كند.»  
این كتاب با شمارگان 2500 نسخه از سوی انتشاران سوره مهر وابسته به حوزه هنری است. قیمت «مجموعه ای از آثار گرافیك مذهبی وزیریان» 13هزار و 900 تومان است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار