برنامه کاهش آلودگی صوتی در کشور تدوین و برای تصویب به هیأت وزیران ارسال شد که برای اجرای آن باید پشتوانه قانونی وجود داشته باشد.

زندی معاون مرکز ملی هوا، تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص آلودگی صوتی خلاء های زیادی وجود دارد که نیازمند تدوین آیین نامه ای است که از طریق آن بعضی از دستگاهها مکلف به انجام بعضی اقدامات هستند.
وی با بیان اینکه منابع مولد آلودگی صوتی مشخص هستند که بر اساس آن باید تکالیفی را برای دستگاهها در نظر بگیریم ، افزود: برنامه کاهش آلودگی صوتی پیشنهادی است که نقطه نظرات دستگاههای مختلف را در نظر گرفته شده و ممکن است بخشی از آن حذف شوند.
وی ادامه داد: دستگاههای مختلف مانند مراکز معاینه فنی خودرو، وزارت کشور، واحدهای صنعتی، وزارت مسکن و شهرسازی سازمان محیط زیست و وزارت راتباطات وظایفی را طبق برنامه کاهش آلودگی صوتی که نسبت به انجام آنها باید اقدام کنند.
زندی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی مکلف به رفع آلودگی صوتی واحدهای خود هستند، تصریح کرد: وزارت کشور موظف است که با همکاری شهرداری موانع صوتی در بزرگراهها ایجاد کنند وزارت مسکن و شهری نیز مکلف به رفع آلودگی صوتی خطوط راه آهن و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با همکاری دستگاههای مختلف ضوابط استقرار دکلهای مخابراتی را مقرر کنند.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز موظف است به تهیه نقشه تراز صوتی برای شهرها به منظور شناسایی محل آلودگی صوتی و میزان آن است.
معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، خاطر نشان کرد: برنامه تدوین شده کاهش آلودگی صوتی در کمیسیون زیر بنایی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت توافق همه دستگاههای زیربط پس از تصویب به دستگاهها ابلاغ و دستگاهها موظف به اجرا خواهند شد./ز
برچسب ها: آلودگی ، صوتی ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار