طرح زراعت چوب در 100 هکتار از سطح خراسان شمالی اجرا شد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی صابری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:در سال گذشته در راستای طرح توسعه زراعت چوب 54 هکتار از اراضی متقاضیان با تحویل نهال رایگان و 46 هکتار با استفاد ه از تسهیلات بانکی تحت کشت گونه سریع الرشد صنوبر قرار گرفت.

وی افزود:در راستای طرح ملی توسعه کشت زراعت چوب با استفاد ه از تسهیلات بانکی بخش کشاورزی،تاکنون 66 فقره پرونده در سطحی بالغ بر 166 هکتار در سطح استان به بانک عامل "بانک کشاورزی " معرفی شده است و در سال گذشته از مجموع طرح های معرفی شده به بانک 22 طرح در سطح 46 هکتار مصوب و با اعتبار بالغ بر دو هزار و 140میلیون ریال اجرا شد .

صابری خاطرنشان کرد:طرح توسعه کشت زراعت چوب یکی از طرح های ملی بوده که با هدف تولید چوب جهت کاهش بار بهره برداری از سطح جنگل های کشور اجرا می شود .

صابری اثرات اجرای این طرح را جنگل کاری به منظور احیاء و توسعه جنگل در جهت حفظ محیط زیست و تامین هوای سالم و پاک،تامین بخشی از چوب مورد نیاز استان،کاهش وابستگی به جنگل های شمال در راستای تامین چوب،افزایش درآمد حاصله در واحد سطح برای بهره برداران عنوان کرد ./س

برچسب ها: اجرای ، طرح ، زراعت چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.