در حالي رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان غربي به مراسم حضور هيئت دولت در اين استان دعوت نشد كه ساير اعضاي مجمع نمايندگان اين استان نيز به دليل آنچه كه آن را "تبليغات انحرافي" سفر احمدي‌نژاد دانستند با تحريم اين سفر از همراهي با احمدي‌نژاد در استان اجتناب كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ هيئت دولت در حالي در راستاي چهارمين دور سفرهاي استاني خود صبح امروز يكشنبه 15 ارديبهشت ماه وارد استان آذربايجان غربي شد كه از مجمع نمايندگان اين استان نيز براي حضور در برنامه‌هاي هيئت دولت دعوت شده بود اما جالب آنكه از تمامي اعضاي مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي دعوت شده بود به غير از يك نماينده كه آن هم نادر قاضي‌‌پور؛ رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان غربي است.

نادر قاضي‌پور نماينده اروميه به عنوان يكي از نمايندگان منتقد دولت دهم به شمار مي‌‌آيد.

قاضي‌پور كه رئيس مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي است در اين راستا به باشگاه خبرنگاران گفت: از تمام نمايندگان استان آذربايجان غربي براي شركت در مراسم حضور هيئت دولت در استان ما دعوت كردند اما از من دعوت نكردند و اين موضوع به خاطر مخالفت بنده با برخي سياست‌هاي غلط دولت و جريان انحرافي است.

قاضي‌پور اظهار داشت: البته اين موضوع براي بنده مهم نيست و خوشحالم كه دولتم از انتقادات من ترسيده و مرا به اين مراسم دعوت نكرده است.

رئيس مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي در ادامه اين گفتگو به بيانيه‌اي جمعي از نمايندگان استان آذربايجان غربي اشاره كرد كه براساس آن نمايندگان اين استان از حضور در مراسم استقبال از محمود احمدي‌نژاد در اروميه خودداري كرده‌اند.

متن بيانيه جمعي از نمايندگان استان آذربايجان غربي در پي سفر امروز احمدي‌نژاد با همراهي مشايي به اين استان به شرح زير است:

«مردم متدين، شريف و ولايتمدار استان آذربايجان غربي

ولايتمداري و دفاع از حريم ولايت و مقدسات نظام جمهوري اسلامي از خصيصه وارد شماست؛ تقديم شهداي والامقام چون باكري و اميني‌ها تاكيدي در اين واقعيت است.

بي‌شك حضور مسئولين در ميان مردم به عنوان ركن اساسي مردم‌سالاري ديني و تاكيد بر خدمت خداپسندانه در رفع تدبير و بي‌عدالتي‌ها امري مقدس و قابل تقدير است.

سفر رياست محترم جمهور در روز يكشنبه مورخ 15 ارديبهشت 1392 به استان آذربايجان غربي از جهت اينكه بخشي از مصوبات سفرهاي قبلي به عنوان مطالبات به حق مردم شريف اين استان رها گرديده و معاش و اشتغال مردم و جوانان هيچ موقع جدي گرفته نشده و نيز آسيب‌هاي زيست‌محيطي ناشي از خشكيدن درياچه اروميه به وادي فراموشي سپرده شده و تصيمي قاطع و جدي در احياي درياچه اروميه به عنوان مهم‌ترين مطالبات مردم استان در سال‌هاي اخير گرفته و افتتاح بعضي از پروژه‌ها تاكيد بر بي‌عدالتي است.

وي اينكه در شرايط كنوني كه از اين سفر احساس تبليغات انحرافي مي‌رود لذا ما جمعي از نمايندگان استان به عنوان احترام در اين مراسم شركت نخواهيم كرد.»

جواد جهانگير‌زاده نماينده اروميه كه در عضو هيئت رئيسه مجلس، علي‌اكبري آقايي نماينده و رئيس كميسيون عمران، حجت‌الاسلام روح‌الله بيگي نماينده شاهين دژ، مياندوآب و تكاب و نائب رئيس كميسيون اقتصادي و عبدالكريم حسين‌زاده نماينده نقده و اشنويه و عضو كميسيون عمران به همراه نادر قاضي‌پور اين بيانيه را امضا كرده‌اند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: دولت ، رئیس ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار