رئیس پلیس راهور کشور از صدور گواهینامه های پایه 1، 2و 3 تا پایان فصل بهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار مؤمنی امروز در جمع خبر نگاران با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط کشورمان وجود 6 نوع گواهینامه برای خودرو ها مناسب نبود و این روند تغییر داده شد و به 3 گواهینامه پایه 1، 2و 3 تبدیل شد.
وی با اشاره به افزایش مدت زمان اعتبار گواهینامه از 5 سال به 10 سال، اظهار داشت ؛ در حال حاضر تمام کسانی که گواهینامه دریافت می کنند با توجه به شرایط نشان اعتبار گواهینامه ها افرایش یافته است.
رئیس پلیس راهور کشور اضافه کرد: تا 65  سالگی اعتبار گواهینامه 10 سال، سن 65 تا 70 سالگی اعتبار گواهینامه 5 سال و از 70 سالگی به بالا اعتبار گواهینامه 2 سال است.

* گلایه سردار مومنی از خودرو سازان
 

سردار مومنی با گلایه از خودرو سازان، تصریح کرد: نبود قطعات یدکی کاتالیست (مبدل تبدیل گازهای پر خطر به گازهای بی خطر مایع و یا کم خطر ) در بازار سبب شده که رانندگان این قطعه را به طور کامل از روی خودروی خود بر داشته تا در صورت عدم تعویض این قطعه شتاب خودرو کم نشود و این امر سبب می شود تا تمام سموم و دود مستقیما وارد فضا شود و موجب تشدید آلودگی هوا شود و این گلایه همیشگی ما از صنعت خودرو ساز است .
رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به تولید بالای خودروهای بدون کنیستر در سال های گذشته اظهار داشت: از سال 88 پلیس شماره گذاری خودروهای بدون کنیستر را متوقف و خودرو سازان را ملزم به تولید خودروهاي کنیستر کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خودرو ها با کنیستر تولید می شود، اذعان داشت : تمام خودروهایی که در آن سال ها با تیراژ بالا تولید می شود در حال حاضر بدون کنیستر هستند.

*بلامانع بودن تولید خودروی تک ایربگ تا تیر ماه

سردار مؤمنی با تأکید بر اینکه شماره گذاری دو دسته از خودروها متوقف شده است، بیان داشت: بر اساس قانون اگر خودرویی از نظر زیست محیطی مورد تأیید سازمان محیط زیست نباشد، قانون اجازه شماره گذاری به آن خودرو را نمی دهد.
رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه از سوی هیئت وزیران به خودرو سازان زمان داده شده است، عنوان کرد:طبق تصمیم سازمان استاندارد تولید خودرو ایربک تا تیر ماه بلامانع است.
سردار مؤمنی خاطر نشان کرد: دوربین های کنترل سرعت ثابت و سیار، حدود 200 کیلومتر به جاده های اصلی و پرتردد کشور افزوده می شود. /ل
برچسب ها: گواهینامه ، اعتبار ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار