رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد تهیه نظام جامع بازنشستگی را امری درست و به جا خواند و گفت: بهتر است کارگروهی از مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان کانون‌های بازنشستگان تشکیل شود تا پس از بررسی‌های لازم، پیش‌نویس قانون نظام جامع بازنشستگان آماده شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس، جمعی از نمایندگان کانون‌های بازنشستگی کشور با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در محل این مرکز دیدار و گفت وگو کردند.

بنابراین گزارش جلالی در این دیدار که عباس مظفر و حسن زمانی از مشاوران علي لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در آن حضور داشتند درباره تهیه پیش‌نویس قانون نظام جامع بازنشستگان، گفت: در مجلس شورای اسلامی قوانین با این نگاه تصویب می‌شوند که بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی برای دولت بار مالی نداشته باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید در نظر گرفت که در تهیه پیش‌نویس قانون نظام جامع بازنشستگان چگونه باید حرکت کنیم تا این قانون تنها آینده‌نگر نباشد بلکه قشری که اکنون هم بازنشسته شده‌اند و همچنین بازنشستگان گذشته را شامل شود.

وی در تشریح سازوکار تهیه پیش‌نویس قانون نظام جامع بازنشستگان، تصریح کرد: بهتر است کارگروهی از مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان کانون‌های بازنشستگان تشکیل شود تا پس از بررسی‌های لازم، پیش‌نویس قانون نظام جامع بازنشستگان آماده شود.

جلالی با تاکید بر اینکه پیش نویس قانون نظام جامع بازنشستگان باید تهیه شود، یادآور شد: در این پیش‌نویس به دلیل بار مالی باید احکام در نظر گرفته شود و پیش نویس قانون نظام جامع بازنشستگان آماده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: موضوع مهم در تهیه پیش نویس قانون نظام جامع بازنشستگان رسیدگی به مطالبات بازنشستگان است که این مطالبات باید در کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی مطرح شود.

وی ادامه داد: وضعیتی که در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی با آن روبرو هستند می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای آنها به وجود بیاورد باید برای رفع این مشکلات هم راهکارهایی در نظر گرفت تا مشکلات کنونی صندوق‌های بازنشستگی برطرف شود.

جلالی پیشنهاد تهیه نظام جامع بازنشستگی را امری درست و به‌جا خواند و تاکید کرد: در تصویب قانون باید به جایی برسیم که قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسند از جامعیت برخوردار بوده و روزآمد باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه نباید در بحث‌های کارشناسی دعواهای سیاسی را وارد کنیم، گفت: باید از همه ظرفیت‌های کشور برای کار کارشناسی استفاده کنیم.

حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه در تهیه پیش نویس قانون نظام جامع بازنشستگان باید بار مالی آن در نظر گرفته شود، تاکید کرد: الآن می‌توان برخی از نیازهای بازنشستگان را در اصلاحیه قانون خدمات کشوری گنجانده شود به گونه‌ای باشد که این قانون هم گذشتگان و هم آیندگان را در برگیرد.

عباس مظفر مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیتی که درباره صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد این است بر اساس آمار در مجموع 9 صندوق بازنشستگی از ۲۲ صندوق که ۹۳ درصد مجموع جمعیتی صندوق‌های بازنشستگی هستند با مشکل بار مالی مواجهند.

مظفر ادامه داد: باید در تهیه پیش نویس قانون نظام جامع بازنشستگان به طور کامل بررسی شود تا کار عالمانه‌ای انجام شود تا بازنشستگان گذشته و آینده با مشکل روبرو نشوند.

گفتنی است در این جلسه مسعودی معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی کشور حضور داشتند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار