دانشجویانی که شاغل هستند نمی توانند از وام شهریه استفاده کنند و در صورت استفاده تخلف محسوب می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویی صبح امروز در نشست خبری در سالن همایش های صندوق رفاه برگزار شد طی سخنرانی گفت: در ابتدا بحث هفته خوابگاه ها باید بگویم که از 21 اردیبهشت ماه هفته خوابگاه ها آغاز می شود به مدت یک هفته ادامه دارد چنانچه نامگذاری این هفته به ترتیب زیر است:

شنبه  92/2/21   زندگی خوابگاهی دانشجویان و تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی


یک شنبه   92/2/22 خوابگاه خانواده و فرهنگ

دوشنبه  92/2/23 خوابگاه مشارکت های مردمی و توسعه خوابگاه های غیر دولتی

سه شنبه  92/2/24  خوابگاه و نوآوری و مدیریت بهتر

چهارشنبه  92/2/25 خوابگاه زندگی جمعی مشارکت دانشجویی در مدیریت اجرایی و کارآفرینی با رویکرد مناسب از اوقات فراغت دانشجویی

پنج شنبه   92/2/26  خوابگاه ورزش و ایمنی و سلامت و بیمه دانشجویی

جمعه   92/2/27 خوابگاه سازی ارزش اسلامی نیاز ملی و هدفمندسازی خدمات نامگذاری شد


البته در حالی است که ممکن است برخی از دانشگاه ها چند روز زودتر این هفته را آغاز کنند.

مرادیان تصریح کرد: در بحث هفته خوابگاه ها یکی از برنامه های بازدید از خوابگاه هایی است که در مراکز استانی قرار دارند.

وی در ادامه در خصوص وام تحصیلی افزود: در ترم بهمن امسال 375 هزار تومان وام تحصیلی داده و این در حالی است که در سال 89، 20 هزار تومان بوده بنابراین متوجه می شویم که منابع دانشگاه ها نیز محدود است.

وی در ادامه در خصوص یارانه های غذایی اظهار داشت: اتفاقی که افتاده به مجلس و اعضای کمیسیون هم بیان شده که یارانه کالای اساسی  در اختیار صندوق بوده و یا به شکل کالا(برنج، گوشت) و یا به شکل مبلغ ارائه می شد بنابراین در این امر نیز تابع سیاست های دولت هستیم.

مرادیان در خصوص وام شهریه به این نکته اشاره کرد که وام شهریه به دانشجویان شاغل داده نمی شود گفت: فعلا به هیچ یک از مراکز تحت حمایت مراکز آموزش عالی شهریه پرداز مجوز داده نشده که  دانشجویان شاغل را تسهیلات وام شهریه ارائه دهد بنابراین اگر این امر صورت گیرد تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: حداقل توزیع برای برنامه صندوق حداقل بر مبنای سال 91 است چنانچه در سال 91 کل شهریه 155 میلیارد تومان بوده که 74 میلیارد آن داده نشده است و 82 میلیارد تومان آن پرداخت شده است البته مبلغ 75میلیارد تومان برای مهرماه بود که داده شده و در بهمن داده شده است.

مرادیان در ادامه گفت: هم اکنون حدود 300 هزار نفر به صندوق بابت بازپرداخت وام دانشجویی بدهکار هستند که باید هرچه سریعتر این امر محقق شود.

وی در ادامه گفت: کل اعتبارات تا این لحظه 254 میلیارد و 380 میلیون بوده ان هم ظرف 8 ماه گذشته تاکنون که 546 هزار و 830 نفر از این تسهیلات بهره مند شده البته پرمتقاضی ترین وام های دانشجویی وام شهریه با دریافت 279 هزار و 160 نفر و وام تحصیلی با 219 هزار و 518 نفر بوده است و کمترین وام، وام ودیعه مسکن دانشجویی غیر ایرانی بوده که 9 نفر هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در سال حماسه سیاسی یعنی انتخابات قرار داریم خاطرنشان کرد: در این ایام طوری برنامه ریزی شده که دانشجویان دغدغه امتحان نداشته باشند و خدمات رفاهی عین سال های گذشته در اختیار همه دانشجویان قرار می گیرد./ع2
برچسب ها: دانشجو ، وام ، شهریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار