فارس/

دستگيري 17 شکارچي متخلف در فارس

17 شکارچی متخلف در فارس دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس گفت : طی عملیات ضربتی در شهرستان های لامرد، اقلید، سعادتشهر و نورآباد، از این شکارچیان 12 قبضه اسلحه غیر مجاز بوده ولاشه 2 راس بز و 3 راس میش، 3 سر خرگوش و لاشه 58 قطعه پرنده و تعداد 32 قطعه پرنده زنده گیری شده کبک، طرقه، سهره، بلبل کمری و قمری،یک مورد زنده گیری بره و زنده گیری یک بهله پرنده شکاری بهری بدست آمد.
کامران اسلاملو افزود: این متخلفین در سالهای مختلف مبادرت به شکار حیوانات و پرندگان کم یاب و فروش وقاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس می کردند.
وی ادامه داد : پس از بررسی کارشناسی آن دسته از پرندگانی که قابلیت رهاسازی در طبیعت را داشته باشند رهاسازی می شوند اما بعضی از آنها که دست آموز شده و از چرخه طبیعت خارج می شوند پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز مجاز نگهداری حیات وحش که مورد تایید محیط زیست می باشد قرار می گیرند.
اسلاملو از شهروندان خواست با توجه به فصل حساس زایش وحوش و تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان در صورت مشاهده هر گونه زنده گیری در حیات وحش مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند/س

برچسب ها: دستگیری ، شکارچی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.