وزیر امور خارجه انگلیس در درخواستی جدید، براي آزادی آخرین شهروند انگلیسی دربند زندان امریکایی گوانتانامو تاکید می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌گزارش‌های منتشر شده در حالی از تصمیم ویلیام هیگ برای طرح درخواست آزادی شاکر عامر خبر می‌دهند که مظنون‌های بازداشتی در زندان بدنام گوانتانامو با وخامت فزاینده اوضاع مواجهند.
عامر آخرین زندانی انگلیسی در بازداشت‌گاه امریکایی گوانتانامو به شمار می‌آید و از هشتاد روز قبل، هم‌سو با دیگر زندانیان، اعتصاب غذا کرده است.
وزیر امور خارجه انگلیس هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده، اما ظاهرا به گروهی از نمایندگان پارلمان این کشور که خواهان آزادی عامر هستند، گفته است، در ارتباط با این موضوع درخواست عمومی مطرح خواهد کرد.
هیگ در حالی بر اساس گزارش‌ها قصد دارد آزادی شاکر را خواستار شود که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا وعده داده است، برای بستن زندان گوانتانامو تلاش کند.
اوباما پیش از این نیز در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ امریکا، این وعده تحقق‌نیافته را مطرح کرده بود.
جین الیسون، نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس گفت: وزیر خارجه با اشتیاق فراوان، اظهارات اوباما را پیگیری می‌کند و در نظر دارد بر مبنای این اظهارات، رویکردهای تازه‌ای را اتخاذ کند. وی در ادامه از امکان طرح درخواست عمومی در ارتباط با عامر خبر داد.
کارشناسان می‌گویند، شاکر عامر ممکن است هم اکنون با توجه به اعتصاب غذای طولانی مدت، از مرز اختلال شناختی بی بازگشت گذشته باشد.
مقامات امریکا تایید کرده‌اند حدود صد تن از ۱۶۶ زندانی گوانتانامو در اعتصاب غذا به سر می‌برند، در حالی که وکلای زندانیان برآورد کرده‌اند با توجه به تغذیه اجباری ۲۱ زندانی، تا ۱۴۴ زندانی گوانتانامو همچنان در اعتصاب هستند.
اوباما بعد از انتقاد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICEC) از وی به خاطر اوضاع وخیم زندان گوانتانامو، وعده تازه خود را برچیدن این زندان بدنام امریکایی مطرح کرد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار