فرمانده هوانیروز ارتش گفت: به دانش و فناوری ساخت شبیه‌سازهای پایه متحرک دست یافته‌ایم و پروژه قادر 3 که شبیه‌ساز بالگرد 214 است نیز از این نمونه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ خلبان "هوشنگ یاری" در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد 214 گفت: ما پس از جنگ فرصت خوبی داشتیم تا از ابزار به نحو احسن استفاده کنیم و کارشناسان با کارهای پژوهشی که انجام دادند تاکنون بیش از 70 طرح و پروژه بسیار مهم در هوانیروز اجرا کردند که بر اساس خط مشی فرماندهی و توانمندی نیروها بوده و تمام آن‌ها به‌طور کامل در داخل کشور انجام شده است.

وی افتخارآمیز بودن هر یک از این پروژه‌ها در زمان ساختشان را نشانه توانمندی و اعتماد به نفس نیروها دانست و افزود: خودکفایی ما در بسیاری از زمینه‌ها مدیون همین اعتماد به نفس است و امروز نیز در حالی که در تمام دنیا توجه ویژه‌ای به کاهش خطرات و هزینه‌ها دارند همه به ساخت شبیه‌سازها روی آورده‌اند و ما نیز در این زمینه رشد چشمگیری داشته‌ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: در ابتدا از سال‌های 80 نسل اول شبیه‌سازها که استاتیک بوده به صورت پایه ثابت ساخته شد و طی مدت دو سال نواقص آن برطرف و سپس پروژه‌های بعدی با عناوین آفاق و منصور را آغاز و تکمیل کردیم.

امیر یاری ضمن سپاس از تلاش‌های بی وقفه متخصصان و فرماندهان که باعث این رشد چشمگیر شده، اعلام کرد: اکنون به دانش و فناوری ساخت شبیه‌سازهای پایه متحرک دست یافته‌ایم و پروژه قادر 3 که شبیه‌ساز بالگرد 214 است نیز از این نمونه محسوب می‌شود.

وی در پایان ضمن اشاره به آماده بودن مرکزهای خاص برای شروع تولید این شبیه‌ساز، ابراز امیدواری کرد تا هنرآموزان و دانشجویان خلبانی بتوانند با این شبیه‌سازها بدون ریسک و هزینه‌های اضافه به بالا بردن سطح دفاعی رزمی خود اهتمام بخشند تا مدافعان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون زمان دفاع مقدس باشند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: شبیه ساز ، بالگرد ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار