استاندار نیمروز افغانستان گفت: 95 درصد سود قاچاق مواد مخدر به جیب مافیای جهانی می رود و جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که مبارزه جدی با مواد مخدر انجام می دهد و در این رابطه شهدای زیادی داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمد سرور ثبات در نشست خبری در استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بحث مبارزه با ماد مخدر مربوط به یک کشور نیست بلکه یک پدیده جهانی است و عزم همه کشورها را می طلبد.
وی بیان کرد: متاسفانه امروز افغانستان نیز قربانی این بلا شده است.
والی نیمروز گفت: حکومت افغانستان تدابیر ویژه ای در این زمینه گرفته است و از جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر کمک خواهد گرفت.
سرور ثبات در ادامه به حق آبه دو کشور نیز اشاره کرد و افزود: در این رابطه مشکل خاصی بین دو کشور وجود ندارد و طبق قرار دادها و تفاهم نامه های بسته شده بین دو کشور حق آبه ایران از سوی کشور افغانستان به خوبی اجرا می شود.
والی نیمروز افغانستان در رابطه با املاک ایران در آن طرف دیوار مرزی نیز گفت: املاکی که زارعان ایران در آن طرف دیوار مرزی دارند قابل کشت است و برای رفت و آمد به آن مشکلی تا کنون نبوده و کشور افغانستان برای تسهیل در رفت و آمد کشاورزان از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.