رئیس انجمن جراحان کودکان ایران خبر داد:

کمبود جراحان کودک در 13 استان کشور

بنابر گفته رئیس انجمن جراحان کودکان ایران متاسفانه علی رغم جمعیت جوان کشور هنوز در 13 استان کشورمان جراح کودک وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد رضا خالق نژاد طبری، فوق تخصص جراحی کودکان و رئیس انجمن جراحان کودکان ایران در کنگره سالانه انجمن جراحان گفت: جراحی کودکان رشته فوق تخصصی است که بعد از اتمام دوره جراحی عمومی برای بزرگسالان این جراحان می توانند با ادامه تحصیل و گذراندن حداقل 3 سال آموزش اضافی به جراحی نوزادان و کودکان در زمنیه بیماری های مختلف انجام دهند.

وی در خصوص تفاوت جراحی کودکان با بزرگسالان بیان کرد: جراحی کودک با بزرگسال متفاوت بوده و همچنین جراحی کودک از زمان تولد تا سن بلوغ تشکیل می شود و در صورت نتیجه لازم در این زمنیه باید به  آموزش اضافی و لازم در زمینه جراحان بزرگسال صورت گیرد.

دکتر خالق نژاد طبری ضمن اشاره به سابقه 40 ساله آموزش جراحی کودکان فوق تخصصی  در ایران عنوان کرد: در ایران حدود 40 سال آموزش جراحی فوق تخصصی داریم که حدود 80 جراح کودک در سراسر کشور وجود دارد و علی رغم جمعیت کشور جمعیت جوان است که باید این تعداد به 150 نفر افزایش یابد و همچنین در این راستا نیازمند همکاری وزارت بهداشت هستیم.

وی گفت: متاسفانه علی رغم جمعیت جوان کشور هنوز در 13 استان جراح کودک وجود ندارد که از جمله می توان به استان های اردبیل،سمنان، ایلام، سنندج، خراسان شمالی و جنوبی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان، اشاره کرد که بیماران این استانها در صورت  مراجعه به پزشک باید به نزدیک ترين استان برای جراحی مراجعه کنند./ح

 

برچسب ها: جراح ، کودک ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار