بنابر گفته رئیس انجمن جراحان کودکان ایران متاسفانه علی رغم جمعیت جوان کشور هنوز در 13 استان کشورمان جراح کودک وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد رضا خالق نژاد طبری، فوق تخصص جراحی کودکان و رئیس انجمن جراحان کودکان ایران در کنگره سالانه انجمن جراحان گفت: جراحی کودکان رشته فوق تخصصی است که بعد از اتمام دوره جراحی عمومی برای بزرگسالان این جراحان می توانند با ادامه تحصیل و گذراندن حداقل 3 سال آموزش اضافی به جراحی نوزادان و کودکان در زمنیه بیماری های مختلف انجام دهند.

وی در خصوص تفاوت جراحی کودکان با بزرگسالان بیان کرد: جراحی کودک با بزرگسال متفاوت بوده و همچنین جراحی کودک از زمان تولد تا سن بلوغ تشکیل می شود و در صورت نتیجه لازم در این زمنیه باید به  آموزش اضافی و لازم در زمینه جراحان بزرگسال صورت گیرد.

دکتر خالق نژاد طبری ضمن اشاره به سابقه 40 ساله آموزش جراحی کودکان فوق تخصصی  در ایران عنوان کرد: در ایران حدود 40 سال آموزش جراحی فوق تخصصی داریم که حدود 80 جراح کودک در سراسر کشور وجود دارد و علی رغم جمعیت کشور جمعیت جوان است که باید این تعداد به 150 نفر افزایش یابد و همچنین در این راستا نیازمند همکاری وزارت بهداشت هستیم.

وی گفت: متاسفانه علی رغم جمعیت جوان کشور هنوز در 13 استان جراح کودک وجود ندارد که از جمله می توان به استان های اردبیل،سمنان، ایلام، سنندج، خراسان شمالی و جنوبی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان، اشاره کرد که بیماران این استانها در صورت  مراجعه به پزشک باید به نزدیک ترين استان برای جراحی مراجعه کنند./ح

 

برچسب ها: جراح ، کودک ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.