رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم این شهرستان در سه گروه سنی برگزار شد.

حجت الاسلام جاهد نجفی عمران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در محل استان مقدس امامزادگان جعفر و محمد و بکیربن اعین (ع) دامغان افزود: این آزمون در سه گروه سنی شامل گروه سنی اول حافظان و قاریان قرآن کریم جزء 30، گروه سنی دوم حافظان و قاریان قرآن کریم جزء اول و 30  و گروه سنی سوم حافظان و قاریان قرآن کریم جز اول، دوم و 30 برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اشاره به این که گروه های سنی هفت تا 9 سال، 9 تا 18 سال و 18 سال به بالا شرکت کنندگان در این آزمون را تشکیل دادند افزود: 300 نفر در این آزمون شرکت داشتند که از این تعداد 200 نفر شرکت کننده بانوان و 100 نفر دیگر نیز آقایان بودند.

وی با بیان این که به تمام شرکت کنندگان در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه گواهی نامه معتبر اعطا می شود گفت: از این افراد در مراسم های قرآنی در سطح اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استفاده می شود.

حجت الاسلام جاهد نجفی عمران تصریح کرد: رتبه اول تا سوم هر گروه سنی شرکت کننده در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به مسابقات کشوری راه پیدا می کنند که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و جذب جوانان به این معارف بسیار ماندنی و ارزشمند را از اهداف برگزاری این گونه آزمون ها بیان کرد و گفت: آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم روز گذشته همزمان با سراسر استان در دامغان برگزار شد./ز
برچسب ها: قاریان ، حافظان ، دامغان ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار