مدیر کمیته ناشران الکترونیک از حضور شبکه 2 سیما در سالن 16 بخش نشر الکترونیک و همچنین نصب بیلبوردهای تبلیغاتی این بخش در سطح شهر تهران از روز چهارم نمایشگاه خبر داد.

محمد صادق افراسیابی مدیر کمیته ناشران الکترونیک در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران در رابطه با وضعیت ارزیابی بخش الکترونیک در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران گفت : در حال حاضر نمایشگاه کتاب تهران شاهد حضور 119 شرکت در بخش الکترونیک در سالن های B16،17و18 هستیم و همانطور که قبلا اطلاع رسانی کردیم ابتدا نزدیک به سی هزار اثر درخواست ثبت نام داشتند.
وی ادامه داد: در قسمت شورای تعیین مصادیق که قبل از نمایشگاه به صورت فشرده برگزار شد که 228 نرم افزار جهت حضور در نمایشگاه مجوز گرفت و سایر نرم افزارها به دلیل محتوای تصویری و صوتی صرف،محتوای نرم افزاری و برنامه های کاربردی مردود شدند.
افراسیابی در تعریف نشر الکترونیک افزود: نشر الکترونیک طبق تعریف علمی کمیته ناشران الکترونیک،متن داده آوری شده ای است که شامل ساختار های نوشتاری،صوتی و تصویری می شود. به عبارت دیگر نشر الکترونیک از منظر انسان شناسانه نشری است که منجر به توسعه توانایی روحی و روانی افراد شده و منحصرا به توانایی فیزیکی ما مختص نمیشود.
 وی اظهار کرد : بر اساس این تعریف 2280 نرم افزار به عنوان مصداق های نشر الکترونیک انتخاب شدند که 1005 نرم افزار آموزشی، 571 نرم افزار عمومی، 311 نرم افزار در حوزه کودک، 235 نرم افزار در حوزه نوجوان و 306 نرم افزار در حوزه مذهبی بوده است.
مدیر کمیته ناشران الکترونیک با اشاره به بخش های مختلف این حوزه ادامه داد : 4 شرکت در حوزه قلم های هوشمند قرانی و اموزش زبان و 3 شرکت دربخش سالن فناوری های نوین شرکت کردند و در کنار آن ها 5 کتابخانه دیجیتال را دارا هستند.
وی با اشاره به اختصاص سالن B16 به فناوری های نوین و فرهنگ سازی ادامه داد : در این سالن تعداد زیادی از روزنامه ها ، نشریات و رسانه ها از قبیل  شبکه 2 سیما به عنوان شبکه خانواده در عرصه فرهنگ سازی این بخش فعالیت می کنند و در حوزه فناوری های نوین در عرصه ارزی با تبلت ها به موضوع کتاب و کتاب خوانی پرداخته می شود .
وی در زمینه استقبال مردم و اطلاع رسانی این بخش در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران افزود : استقبال بسیار مناسب است ولی باز هم جا دارد که این بخش در عرصه اطلاع رسانی از بخش عمومی قوی ترعمل کند و با توجه به این جریان تدابیری در نظر گرفته ایم به طوری که از چهارمین روز برگزاری نمایشگاه با همکاری شبکه تهران و همچنین نصب بیلبوردهای تبلیغاتی این بخش در سطح شهر تهران جهت معرفی نشر الکترونیک اقدام نموده ایم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار