معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان فارس ‌هزار و 400 بقعه متبرکه، امامزاده و مکان مقدس دینی دارد که 209 مورد آن به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، منوچهر جهانیان در مراسمی که به مناسبت هفته زیارت در مدرسه راهنمایی نمونه دولتی رازی شهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در مورد گردشگری و سیر آفاق مطالب بسیاری در آیات و روایات بیان شده است.

وی افزود: امروز گردشگری تنها پر کردن اوقات فراغت و تنوع و سرگرمی نیست بلکه گردشگری تاریخی، باستانی، طبیعی، علمی و آموزشی، درمانی، زیارتی و ورزشی هر یک به نوعی برای افزایش دانش و آگاهی انسان کاربرد دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین ارکان صنعت توریسم گردشگری مذهبی است.

وی تصریح کرد: جاذبه‌های مذهبی، دینی و زیارت در تار و پود فرهنگ ایرانی تنیده شده و با یکتاپرستی، خداشناسی و عشق به اهل بیت (ع) پیوند خورده است.

جهانیان اضافه کرد: خوب است که دانش‌آموزان به همراه خانواده در ایام فراغت به اماکن زیارتی رفته و آرامش و خلوص را در آن مکان‌ها تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم صبحگاه گردشگری ملی زیارت باعث اطلاع‌رسانی بیشتر و شناخت و آگاهی مردم و دانش‌آموزان به این موضوع می‌شود.

همایش زیارت برای نخستین بار در کشور در سه شهر مقدس مشهد، شیراز و قم برگزار می‌شود.

این همایش در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماهدر مشهد مقدس وسیزدهم و چهاردهم در شیراز برگزار می‌شود و پانزدهم و شانزدهم در قم به کار خود پایان می‌دهد./س

برچسب ها: ثبت ملی ، مکان مقدس ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.