نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ تشکیل تعاونی به شکل مطلوب در کشورمان نهادینه شده و مردم با مزایای آن آشنا شوند.

رسول خضری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: کارگران در رشد و سازندگی کشورمان به معنای واقعی کلمه نقش زیادی دارند لیکن چنانچه در راستای تشکیل تعاونی گام برداشته شود برای جمع بیشتری از کارگران امنیت شغلی مورد انتظار ایجاد شده و کشورمان در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعاونی در کشورمان از اهمیت و جایگاه قانونی برخوردار است، افزود: رویکرد اساسی تعاون، ایجاد همدلی و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین اقشار مختلف جامعه است تا در نتیجه آن ارتباط سالمی بین اقشار مختلف جامعه شکل گرفته و برای همه فرصت اشتغال فراهم شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: تشکیل تعاونی فقط به فعالیت‌های اقتصادی محدود نمی‌شود به طوری که می‌توان در زمینه‌های مختلف با هزینه کمتر و همراه با کیفیت مناسب خدمات فرهنگی، آموزشی، ورزشی و .. ارائه داد و از ظرفیت‌های نهفته در بین مردم به شکل مطلوب استفاده کرد.

خضری با بیان اینکه نتیجه تشکیل تعاونی در مناطق مختلف کشور چه بسا استان، رشد فرهنگ، ارتقای سطح دانش عمومی و همکاری جمعی است، اظهار داشت: چنانچه تفکر تشکیل تعاونی در جامعه به شکل مطلوب نهادینه شود کارآفرینی، اشتغال سالم و ایمن برای کارگران ایجاد می‌شود.

وی به ریشه داشتن تعاون در فرهنگ اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: یکپارچگی، داشتن روح تعاون و ایثار به عنوان اصل اساسی در دین مبین اسلام مطرح است پس باید بیش از گذشته در راستای نهادینه‌سازی این تفکر در جامعه گام برداشت و برای شاغلان آن امنیت شغلی و درآمد مکفی نیز فراهم کرد./س

برچسب ها: آشنا ، سردشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.