امام جمعه مشهد گفت: یکی از آفاتی که مهر خاتمه بر نظام می‌زند گسست نسل‌ها است که در این راستا بزرگ‌ترین مرزبانی در حوزه تقابل و گسست نسل‌ها بر عهده معلم نهاده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در دیدار با تعدادی از معلمان و مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای مشهد به جایگاه معلم در حوزه انسان سازی اشاره کرد و اظهار داشت: در امتداد انتقال ارزش‌های نظام و انقلاب از نسلی به نسل دیگر؛ نقش پدافنی و مهم بر دوش جامعه آموزش و پرورش است و اگر این مهم شکل نگیرد شاهد گسست نسل خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: تمام دشمنان نظام چشم به آن دوخته‌اند تا این گسست را ایجاد کنند و در این ارتباط نیز برنامه‌های خود را در حوزه نسل نوجوان معطوف کرده‌اند تا با یجاد این گسست میان نسل انقلاب و نسل امروز از امتداد انتقال جریان نظام جلوگیری کنند.
امام جمعه مشهد در ادامه به هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و تکریم معلم را در دو حوزه دانست و افزود: تکریم نخست، تکریم جامعه نسبت به معلمان در حوزه قدر‌شناسی قرار می‌گیرد اما تکریم دوم که از درجه بالاتری برخوردار است در حوزه ارزش‌گذاری معلمان نسبت به نهاد تعلیم و تربیتی است که در آن خدمت می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مشکلی که در حال حاضر در حوزه تکریم معلمان با آن رو به رو هستیم برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی در مدیریت جامعه است و متاسفانه در برنامه‌ریزی‌ها، برنامه‌ای که باید در تکریم معلم انجام شود لحاظ نشده و برخورد‌ها انفعالی است.
امام جمعه مشهد در ادامه به مسئله حجاب اشاره کرد و بیان داشت: موضوع حجاب یکی از موضاعات اصلی است که در قالب پدیده‌های اجرایی ممکن است الزامات آن با پسند انسان‌ها تغییر کند اما اصل حجاب باید حفظ شود و بر این اساس آنچه که در تحول پوشش مسیر فرهنگی آن را عوض می‌کند، تقلید از غرب است. /س 
برچسب ها: معلم ، مرزبان ، نسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.