نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشكلات آب و خاك كلیدی ترین عامل توسعه استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / دكتر منصور حقیقت پور در جلسه بررسی مسائل و مشكلات شهرستان نمین افزود: برای تحقق این موضوع نیازمند سرمایه گذاری های ویژه هستیم.

وی گفت: اگر یكصد میلیارد ریال در اختیار جهاد كشاورزی قرار داده ایم بدلیل رفع مشكلات بحث آب و خاك به عنوان زیربنای توسعه صنعت ، كشاورزی و آب آشامیدنی بوده است.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی آب قزل اوزن را سرچشمه توسعه دشت اردبیل و شهرستان نمین دانست و افزود: این منافع سرزمین خود را با هیچ چیزی عوض نمی كنیم و به شدت پیگیر بازگرداندن آن آب هستیم و بزودی هم این امر را نهایی كرده و خط انتقال برگشت آب قزل اوزن به دشت اردبیل را دایر می كنیم.

حقیقت پور همچنین از اخذ موافقت برای ایجاد و كاشت 50 هزار هكتار باغ در حوزه انتخابیه خود از وزیر مربوطه خبر داد و گفت: از سال 93 عملیات احداث باغ در اراضی شیب دار آغاز می شود و این اقدام می تواند علاوه بر نگهداری و حفاظت از خاك یك زنجیره تولید و اشتغال برای منطقه باشد.

وی در حوزه صنعت هم از اخذ مجوز عملیاتی شدن پالایشگاه اردبیل خبر داد و اظهار كرد: سرمایه گذار این بحث معرفی شده و در حال مذاكره برای حجم پالایشگاه است.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین بخش در حال پیگیری و حل مشكلات توسعه كارخانه سیمان هم هستیم و بزودی فاز دوم این كارخانه احداث می شود.

حقیقت پور گفت: در زمینه توسعه بهداشت و درمان مجوز احداث بیمارستان 64 تختخوابی نمین و 32 تختخوابی نیر را اخذ كرده ایم و در آینده نزدیك شاهد كلنگ زنی این پروژه ها با حضور وزیر مربوطه خواهیم بود.

وی از فرماندار نمین خواست نسبت به آماده سازی زمین این بیمارستان اقدام كند تا مشكل مردم منطقه در این زمینه حل شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، رفع ، مشکلات ، آب ، و ، خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.