عضو کمیسیون امنیت ملی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجودی که عباسی در مجلس هفتم و هشتم همکار ما بود، ولی همکاری و همراهی‌اش با حلقه انحرافی دولت جدی و صمیمی بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عوض حیدرپور" نماینده مردم شهرضا در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت ماه) و در جریان بررسی صلاحیت "اسدالله عباسی" وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این که عباسی همکار ما در مجلس هفتم و هشتم بوده و جزو رفقای ماست نمی‌تواند ملاک ما برای رأی اعتماد به وزیران باشد.

وی در ادامه افزود: در جلسه رای اعتماد وزیر بهداشت و درمان نیز بنده عنوان کردم اگر کسی نمی‌تواند یک وزارتخانه را ولو برای یک روز هم اداره کند ما حق نداریم به وی رأی بدهیم.

حیدرپور با بیان اینکه رفاقت و این که عباسی آدم خوبی است نمی‌تواند ملاک کار ما برای بررسی صلاحیت باشد، گفت: تنها یک پارامتر می‌تواند در بررسی صلاحیت مورد توجه ما باشد، مگر ما با "شیخ‌الاسلام" مشکل داشتیم، شیخ الاسلام وزیر سابق این وزارتخانه نیز آدم خوب و مدیری بود، اما مشکل اساسی ما با وی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی برمی‌گشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشته که حضور فلان شخص در ریاست سازمان تأمین اجتماعی غیرقانونی است و هر چه نامه امضا می‌کند نیز غیرقانونی است، لذا ما در حال حاضر یک سؤال داریم که عباسی باید شفاف و روشن به آن پاسخ دهد که قرار است با ریاست سازمان تأمین اجتماعی چه کند؛ آیا تمکین می‌کند کسی که بر مسند تأمین اجتماعی است بردارد یا خیر.

حیدرپور با بیان این که دغدغه بنده وجود حلقه و جریان انحرافی است، گفت: عباسی با وجود این که در مجلس هفتم و هشتم همکار ما بوده، ولی همراهی‌اش با حلقه انحرافی دولت جدی و صمیمی بود.

وی در خاتمه با بیان این که عباسی باید برنامه‌های خود را در تامین صندوق بیمه روستاییان و عشایر مطرح کند، گفت: روستاییان و عشایر همواره ما را مورد سؤال قرار می‌دهند که بیمه عشایر و روستاییان چه خواهد شد؛ همچنین در حال حاضر مردم بیش از 60، 70 درصد هزینه‌های درمانی را از جیب خود می‌پردازند که وی باید برنامه‌های خود را در این زمینه و در چارچوب برنامه پنجم توسعه عنوان کند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: وزیر ، تعاون ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار