یک روز پس از دومین حمله هوایی رژیم اسرائیل به سوریه در سال جاری، باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا گفته است که اسرائیل حق انجام حمله هوایی علیه سوریه را دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ،‌ وي در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان "تله موندو"، در حاشیه نشست رشد و توسعه اقتصادی در سن خوزه پایتخت کاستاریکا، "باراک اوباما" تاکید کرد که که اسرائیل حق دفاع از خودش در مقابل آنچه  که وی ارسال محموله‌های تسلیحاتی پیشرفته به لبنان خواند را دارد . 

اوباما در ادامه افزود که او نمی‌خواهد هیچ نظری در مورد تایید گزارش‌ها در مورد حمله اسرائیل بدهد و تاکید کرد که اجازه دهید، اسرائیل خودش حملاتی را که انجام داده است، رد یا تائید کند. 

رئیس جمهوری امریکا تاکید کرد: آن‌چه که من در گذشته گفته‌ام و همچنان هم بر آن باور هستم، این است که اسرائیلی‌ها به نحو قابل موجهی مجبورند که با انتقال سلاح‌های پیشرفته به جنبش‌های مقاوت نظیر حزب‌الله برخورد کنند.

وی در ادامه افزود: ما هماهنگی نزدیکی با اسرائیلی‌ها داریم و تشخیص می‌دهیم که آن‌ها هم به لبنان بسیار نزدیکند و هم به سوریه.

پیش از این اظهارات، اسرائیل تائید کرده بود که حملات هوایی علیه سوریه در روز جمعه را انجام داده است، ضمن این که ادعا کرده بود که هدف این حملات یک محموله سلاح‌های پیشرفته به سمت لبنان بوده است. 

ارتش اسرائیل نیز تاکید کرده است که دو هواپیمای جنگنده اسرائیلی در طول یک شب، سه بار وارد حریم هوایی لبنان شدند. 

در سی‌ام ژانویه، ارتش سوریه، یک بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن گفته بود، در حمله هوایی اسرائیل به یک مرکز تحقیقاتی در "جمرایا" در ۲۵ کیلومتری دمشق، دو نفر کشته و بیش از ۵ نفر دیگر مجروح شدند. 

بحران سوریه در ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است و تعدادی از مردم از جمله بسیاری از نیروهای امنیتی و ارتش در این خشونت‌ها کشته شده‌اند. 

دولت سوریه می‌گوید که این هرج و مرج از خارج کشور هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان از اتباع خارجی هستند. 

علاوه براین برخی از سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی در سوریه را به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم می‌کنند. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار