استاد دانشگاه فنی ژاپن گفت: ایران کشوری متمدن مذهبی و امن در جهان است و تبلیغات رسانه های غربی در مورد ایران نادرست است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، توشی کاتسو استاد دانشگاه فنی ناگویای ژاپن در بازدید از شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: ایران کشوری متمدن، مذهبی و امن در جهان است و آنچه رسانه های غربی در  مورد امنیت نداشتن در ایران عنوان می‌کنند نادرست و وارونه و مغرضانه است و ایران باید تبلیغات بیشتری در مورد امنیت و جذب گردشگری انجام دهد.
وی با اشاره به نوع معماری پیچیده و پیشرفته شهر زیرزمینی نوش آباد افزود: از اینکه مردمان قدیم مشکلات پیچیده خود را به سادگی حل می کرده اند تعجب می کنم زیرا با توجه به وسعت زیاد این شهر روش های ایجاد هوای تازه در سه طبقه به ابعاد مختلف واقعا شگفت انگیز است.
توشی کاتسو ادامه داد: آثار تاریخی زیادی در جهان دیده ام که تبلیغات زیادی برای آنها صورت می گیرد اما متاسفانه هیچ تبلیغی برای این مجموعه ارزشمند نمی شود.
وی تصریح کرد: شهر زیرزمینی نوش آباد با توجه به وسعت و نوع معماری بی نظیر آن قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارد.
استاد عمران دانشگاه فنی ناگویا اضافه کرد: بنده به عنوان یک استاد عمران، از اینکه این مجموعه در سه طبقه زیر زمین بوجود آمده اما ساختار تعجب کرده ام و ترکیب این شهر هنوز ناشناخته مانده و نیاز به مطالعات بیشتری دارد زیرا نوع مقاومت این ساختار و دوام آن در طی این سال ها در طی فصل های مختلف سال و هوای مطبوع آن بسیار جالب و قابل توجه است.
یادآور می شود که شهر تاریخی نوش آباد در 5 کیلومتری شمال کاشان و در 3 کیلومتری غرب آران و بیدگل واقع شده که بیش از 150 اثر تاریخی رادر خود جای داده و  منحصر به فردترین آن شهر زیرزمینی نوش آباد با قدمتی 1500 ساله است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.