رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با محکوم کردن هتک حرمت مرقد مطهر حجر بن عدی گفت: این اقدام عملی به شدت وحشیانه، غیرانسانی و غیراسلامی است و حکایت از به هم ریختگی اعصاب و آشفتگی روانی تروریست‌ها و حامیان منحرف و مرتجع آنان در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت) بهارستان گفت: گرچه اتفاقات اخیر از ابعاد مختلف برای امت اسلامی ناگوار و دردآور بود، اما در مجموع به شفافیت صحنه منطقه کمک به سزایی کرد.

وی در ادامه افزود: سرو صدای زیاد آمریکا و غرب در متهم کردن سوریه در مسئله سلاح شیمیایی در حالی رخ داد که مرتباً دولت سوریه از سازمان ملل درخواست می‌نمود موضوع را رسیدگی نمایند، اما به جای رسیدگی حرکت تبلیغاتی وسیعی از جانب اسرائیل و آمریکا به راه افتاد که به نظر می‌رسد اقدامات تبلیغاتی غرب با هماهنگی برخی کشورهای مرتجع منطقه بیشتر هیاهو برای سرپوش گذاشتن بر وضعیت به هم ریخته آنان در میدان بود که علی‌رغم ارسال وسیع سلاح و کمک‌های مالی، تنفری که مردم سوریه از اقدامات افراطی و سبوعانه تروریست‌ها پیدا کردند شرایط را برای آنان در مناطق مختلف سخت نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: ماجرای وقیحانه تخریب مرقد مطهر "حجر بن عدی" صحابی ارزشمند رسول الله و نبش قبر و جابه‌جا نمودن پیکر مقدس ایشان گرچه عملی به شدت وحشیانه، غیر اسلامی و غیرانسانی است، اما حکایت از به هم ریختگی اعصاب و آشفتگی روانی تروریست‌ها و حامیان منحرف و مرتجع آنان داشت.

لاریجانی تصریح کرد: اقدامات سبوعانه آنان به خاطر شکست‌های پی‌درپی و عدم توفیق در میدان عصبانیت هزیمت بود، آیا هنوز هم غرب و مرتجعین منطقه نباید احساس خجالت و شرم‌آوری داشته باشند که به نام ایجاد دموکراسی بر تحقق این فجایع کمک نمودند؛ البته کمک این کشورها به این تروریست‌ها به زودی آتشی برای خود آنان فراهم خواهد نمود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اما حرکت نمایشی آمریکا و چند کشور مرتجع عربی به عنوان طرح سازش فلسطین آن‌قدر مبتذل صورت گرفت که در بدو تولد این طرح سیاسی دچار سقط جنین شد، مردم مظلوم فلسطین و حماس فوری آن را رد کردند و حاضر نشدند در رد ننگ مزایده حق وطن فلسطین حتی برای چند روز درنگ کنند. نکته قابل توجه این است که این چند اقدام غبارآلودگی صحنه منطقه را تا حد زیادی مرتفع نمود، معلوم شد غرض اسرائیل و آمریکا و مرتجعین منطقه از ماجراجویی در سوریه و مسئله‌سازی روزانه در آن‌جا ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی است که با یک طرح قلابی صلح از کنج عزلت خارج شود، اما بیداری مردم فلسطین و مسلمانان منطقه امروز در حدی است که اعتنایی برای این ژست‌های تبلیغاتی سیاستمداران خسته و فرسوده منطقه و نوکر آمریکا ندارد؛ البته نمی‌توان یک فایده این اقدامات را نادیده گرفت و آن سرعت تغییرات بیداری در این کشورهای استبدادزده است که قطعاً با این خیانت‌ها بیشتر خواهد شد. علی‌القاعده رژیم صهیونیستی هم در پس سال‌ها تجربه دلالی سیاسی این کشورهای زبون منطقه این درک را یافته که این طرح‌ها مرهمی بر جراحات آنان نخواهد بود، بلکه تاول‌های امنیتی آنان را تازه‌تر می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این بین سرو صدای حمله اسرائیل به سوریه که در رسانه‌های بین‌المللی و منطقه مطرح گردید جدای از صحت و سقم آن، نظریه جمهوری اسلامی در بحران اخیر منطقه را تایید می‌کند که قصد اصلی ماجراجویی در سوریه ضربه زدن به قدرت مقاومت در منطقه بوده است. جمهوری اسلامی با تحلیل روشن در مقابل این توطئه شوم منطقه ایستادگی و روشنگری خواهد نمود و اطمینان داریم این تحولات گرچه به خاطر اقدامات ارتجاعی و موذیانه برخی کشورها با هزینه‌های سنگین همراه است، اما با بیداری اسلامی امت اسلام به زودی به تسلط ملت‌ها بر سرنوشت خویش منجر خواهد شد.

لاریجانی در پایان اظهار داشت: هفته معلم که همزمان با سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری است را به معلمین و فرهنگیان گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: نطق ، مجلس ، حرمت ، علی لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار