سرمربي اسبق تيم ملي تكواندو كشورمان گفت: براي سرمربيگري در تيم ملي تكواندو چين تايپه مشكلي با فدراسيون تكواندو ندارم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: رضا مهماندوست سرمربي اسبق تيم ملي تكواندو كه با اين تيم صاحب افتخارات بسياري در سطح جهان و قاره شده است پس از حدود يك سال و نيم خانه نشيني و دوري از تكواندو سرانجام به دعوت تايواني ها براي دومين بار سرمربيگري تيم ملي تكواندو اين كشور را تا بازي هاي آسيايي 2014 اينچوان كره جنوبي پذيرفته است.

بهترين سرمربي دنيا در سال 2011 پس از قهرماني تيم ملي تكواندو در رقابت هاي جهاني كره جنوبي به دليل اختلافات مالي با فدراسيون تكواندو از سمتش استعفا كرد.

*تايوان به فكر بازگشت به خوشبختي

پيش از اين تايواني ها در رقابت هاي جهاني 2002 آلمان به مربيگري مهماندوست صاحب دو نشان طلا، يك نقره و يك برنز شدند و پس از تيم هاي كره جنوبي و ايران بر سكوي سوم جهان ايستاده اند. آنها همچنين در بازي هاي المپيك 2008 پكن با هدايت اين مربي موفق ايراني صاحب دو مدال طلا و يك نقره شده بودند كه با افول تكواندو كشورشان پس از جدايي مهماندوست، خواستار همكاري مجددد با وي شدند. مهماندوست با چين تايپه قراردادي سه ساله در آن زمان داشت.

*سناريوي مربيگري مربي لژيونر تكواندو ايران

داستان سرمربيگري مجدد رضا مهماندوست در تايوان به جدايي وي از تيم ملي تكواندو كشورمان باز مي گردد. پس از قطع همكاري وي با فدراسيون تكواندو، انگليسي ها براي المپيك لندن به وي پيشنهاد دادند كه مورد قبول مهماندوست واقع نشد. در اواخر سال قبل هم به جز انگليس كشورهايي مثل آمريكا و چپن تايپه به وي پيشنهاد دادند كه او چندان مايل به رسانه اي شدن اين موضوع نبود.

گويا مهماندوست از اتفاقاتي كه براي مرتضي بهرامي ن‍ژاد مربي و پزشك سابق تيم ملي تكواندو ايران و مربي تيم ملي چين در بازي هاي المپيك 2008 پكن افتاده بود واهمه داشت.

تا اينكه سرانجام خبر سرمربيگري دوباره مهماندوست در چين تايپه اين مربي را وارد فاز تازه اي از فعاليت در اين رشته رزمي در شرق دور كرد.

*خبري از غلامزاده نيست

در حاليكه پيش از اين اميد غلامزاده قهرمان سابق تيم ملي تكواندو در تيم ملي چين تايپه مربيگري مي كرد حالا خبر مي رسد كه تايپه اي ها با قطع فعاليت با غلامزاده خواهان همكاري با مهماندوست شده اند.

رضا مهماندوست به عنوان سرمربي تيم ملي تكواندو ايران موفق به كسب عناوين قهرماني جهان و جام جهاني، آسيا و غرب آسيا و ديگر افتخارات شده است.

*ادامه درمان دخترم در تايوان است

اما رضا مهماندوست در اين باره به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: به در خواست تايواني ها كه برايم شخصا فرستاده شد پاسخ مثبت دادم اما به آنها گفتم كه مسئوليت اين تيم در رقابت هاي جهاني مكزيك كه 2 ماه ديگر برگزار مي شود را نمي پذيرم. آنها پيشنهاد داده اند كه تيم ملي كشورشان را تا بازي هاي آسيايي 2014 آماده كنم.

*مراحل پاياني عقد قرارداد

وي در خصوص مبلغ قراردادش با تايواني ها افزود: با آنها براي ماهيانه هشت هزار دلار به توافق رسيده ام و قرار است خانواده ام نيز در اين مدت همراهم باشند كه فدراسيون تكواندو و كميته ملي المپيك تايوان براي حضور خانواده ام در اين كشور مبلغ قراردادم را به ماهيانه 10 هزار دلار در ماه رسانده اند.

*از تايواني ها مهلت خواستم

مهماندوست با اشاره به اينكه قرار بود 11 ارديبهشت راهي تايوان شود، تصريح كرد: از آنها خواستم كه براي تنظيم برنامه سفرم تا 25 ارديبهشت مهلت داشته باشم كه پذيرفته شد و قرار است در دهكده ورزشكاران تايوان اسكان داده شويم تا خانواده ام در اين كشور هم مشكلي نداشته باشند.

سرمربي اسبق تيم ملي تكواندو افزود: با توجه به اينكه فرزندم بيمار است ادامه مراحل درماني وي را در تايوان پيگيري مي كنيم. به هر حال آنها قدر بهترين مربي دنيا را مي دانند و چون خاطرات خوبي در گذشته داشتيم، خواهان همكاري مجدد شدند.

*ازافلاكي بي خبرم

وي در مورد دستيارانش و حضور احتمالي مجيد افلاكي در تيم ملي تايوان گفت: قرار است آنها از مربيان خودشان در تيم ملي استفاده كنند و در اين مورد حق دارند. من در چين تايپه دستيار ايراني ندارم و از شرايط فعاليت مجيد افلاكي مربي اسبق تيم ملي بي خبر هستم.

وي ادامه داد: اميد غلامزاده هم كه قبلا با تايواني ها همكاري داشت مدت يك سال است كه در ايران حضور دارد و فكر نمي كنم آنها خواهان همكاري مجدد با وي باشند.

*اخراج كه نشدم!

مهماندوست در خصوص مشكل احتمالي با فدراسيون تكواندو گفت: من از سرمربيگري تيم ملي تكواندو ايران استعفا كردم و اين طور نيست كه اخراج شده باشم به همين دليل مشكلي براي مربيگري در تايوان با فدراسيون تكواندو ندارم و فكر نمي كنم اين مسئله دردسرساز شود.

وي كه در بخش تربيت بدني سايپا فعاليت دارد، در مورد مشكل احتمالي با سايپايي ها خاطر نشان كرد: خوشبختانه مسئولان سايپا با حضورم در تايوان موافقت كرده اند و فعلا يك سال براي فعاليت در اين كشور اجازه دارم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار