به دنبال بروز حساسیت ناشی از دریافت خون در بیماران تالاسمی رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی این اتفاق را ناشی از انتقال خون مکرر دانست و هر گونه مشکلی را در کیسه های خون رد کرد.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران ؛دکتر مجید آراسته رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران در برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی تالاسمی گفت: بعد از گزارش‌های دریافتی مبنی بر بروز حساسیت در بین بیماران تالاسمی پس از دریافت خون بررسی‌‌هایی انجام شد و مشاهده شد که دلیل بسیاری از واکنش‌هایی که در مورد بیماران تالاسمی گزارش شده بود گروه‌ای فرعی خون بیماران و آنتی‌باری‌هایی که در اثر تزریق مکرر خون در بدنشان ایجاد شده بود تشخیص داده شد نه کیسه های خون.

وی افزود: گزارش‌ هایی که در سال گذشته به دست ما رسیده مورد بررسی قرار گرفت و با اقدامات سریع و پیگیری های سازمان انتقال خون ایران این اتفاق تاکنون مشاهده نشده است.

آراسته تصریح کرد: چون حساسیت ایجاد شده به کیسه های خون ربط داده شده به سرعت کیسه های خون جمع آوری و کیسه‌های جدید جایگزین شد و امیدواریم نتیجه بررسی‌ها در اختیار انجمن تالاسمی قرار گیرد.

وی به بیماران توصیه کرد: بیماران مبتلا به تالاسمی باید دقت کنند در تعیین گروه‌های فرعی خون آنتی‌باری‌ها و آزمایش های تجویز شده دقت کنند و دستور پزشک را انجام دهند و اگر به این موارد توجه کنند پزشکان می توانند از همان ابتدا برای شما خونی دارای تطابق بیشتر و با عوارض کمتر سفارش دهند و جلوی بسیاری از عوارض پس از تزریق خون گرفته شود.

آراسته همچنین اذعان داشت: بسیاری از خطا‌ها هم ناشی از انجام سریع کارها بوده که باعث بروز واکنش در بیماران شده است./ع2
برچسب ها: بیمار ، تالاسمی ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار