کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: کانديداهاي متعدد را کسي بسيج نکرده است؛ علت، کثرت کانديداها نظام انتخاباتي ماست که برعکس نظام دموکراسي مطرح در دنيا، هدايت شده نيست بلکه باز است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام والسلمين مصطفي پورمحمدي" رئيس بازرسي کل کشور و کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ظهر امروز (14 ارديبهشت 1392) در جمع دانشجويان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه دستاوردهاي کشور در سال 1392 را در چه مي دانيد؟ گفت: در سال 92 کشور ظرفيت‌هاي زيادي داشته و آنها را تقويت کرده است حتي در زمينه اقتصادي، براي مثال گردش مالي خوبي در کشور صورت گرفت.

وي افزود: از نظر سياسي هم موقعيت ما قابل توجه بود، براي مثال در انتخابات آمريکا موضع‌گيري در مورد ايران يکي از ضرورتها بود.

وي با بيان اينکه ما دشمنان سخت و دوستان خوبي در عرصه‌هاي مختلف داريم، گفت: جامعه ما بانشاط و فعال است و همچنين منتقدين خوبي در کشور داريم که اين ظرفيت ارزشمندي است.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره دستاوردهاي علمي در سال گذشته گفت: عليرغم عقب ماندگيها سرعت رشد علمي داشته ايم، پژوهشگران مقالات خوبي نوشته اند که در رشد علمي کشور بسيار تأثيرگذار  بوده است. گرچه تا ايده آل فاصله زيادي داريم.

وي در اينباره رنج سني دانشمندان ايراني يعني 30 سال اشاره کرد و گفت: اين دانشمندان جوان امروز مورد توجه ساير کشورها هستند.

حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي درباره مشکلات اقتصادي امروز کشور عنوان کرد: ما منابع اقتصادي را خوب مديريت نکرده و ظرفيت شناسي خوبي نداشته‌ايم؛ دولت هزينه بر اداره مي شود و زيرساختهاي توليد به روش سنتي به حيات خود ادامه مي دهد که بزرگترين آسيب را براي نظام اقتصادي ما ايجاد کرده است، همچنين گردش مالي دولت به درآمد نفت متکي است که اين بسيار آسيب زاست.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان در پاسخ به سوالي درباره تعدد کانديداها در اين دوره از انتخابات گفت: کانديداهاي متعدد را کسي بسيج نکرده است؛ علت کثرت کانديداها نظام انتخاباتي ماست که برعکس نظام دموکراسي مطرح در دنيا هدايت شده نيست بلکه باز است.

معاون سياسي جامعه روحانيت مبارز در واکنش به دانشجويي که وي را مسئول امنيتي دانست گفت: رئيس جمهور بايد امنيت را بفهمد؛ اگر رئيس جمهوري امنيت را نفهمد برايش اين امنيت را در نسخه مي پيچند. من معتقدم ضريب امنيت کشور با فضاي فرهنگي بالا مي رود و براي تأمين امنيت نقاط شرقي و غربي کشورمان بايد اقتصاد مرزنشينان را تأمين کرد.

وي در ادامه اين نشست سازمان مديريت و برنامه بودجه را سازماني فرآيندگرا و نه محصول گرا دانست و گفت: من وجود چنين سازماني را قبول ندارم.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور با بيان اينکه در کشور فرار مالياتي بزرگ داريم، گفت: حدود 30 تا 40 درصد همين فرار مالياتي باعث فشار بر طبقه کارگر و کارمند شده است.

وي ادامه داد: سيستم ماليات گيري در دنيا مدل سازي شده است و راه حل آن نيز تحول در زيرساختهاست؛ بانک مرکزي بيمه و تأمين اجتماعي نبايد زير تيول باشد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به دانشجويي که مدل پيشنهادي حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي براي اداره مسايل اقتصادي کشور را مدل تقليد از ساير کشورها دانست گفت: اين مدل براي جامعه امروز ما جواب نمي دهد و يک خوش بيني کاذب است، اظهار داشت:‌ اينکه رفع مشکلات اقتصادي به سرعت اتفاق نمي‌افتد را قبول دارم اما اينکه بگويي نمي توانيم مشکلات را حل بکنيم را قبول ندارم.

وي افزود: نظام اداري ما امروز نظامي لخت، بزرگ، تنبل و پرهزينه شده است؛ در اين نظام محصول کم توليد مي شود و يا آلوده به فساد است. من اين مسايل را از نزديک در سازمان بازرسي مي بينم و براساس تجربيات مديريتي ام معتقدم تحول نظام اداري سخت است اما  شدنيست وي با اشاره به مساله سهميه بندي بنزين در سال 85 گفت: من متولي سهميه بندي بنزين بودم و مي دانستم اين کار سخت است اما به مردم اطمينان داديم که کار صادقانه انجام بشود و مردم نيز اعتماد کردند.

وي با ذکر اين خاطره اعلام کرد: من الان براي اجراي پروژه‌هاي بزرگ آماده ام و معتقدم نبايد گفت نمي‌شود.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سوالي درباره هدفمندي يارانه ها گفت: من معتقدم سه حوزه در کشور نيازمند دريافت رايانه است؛ يکي طبقه محروم جامعه است که بدون يارانه نمي تواند زندگي کند و زير سقف له خواهد شد. حوزه ديگر مساله تأمين اجتماعي طبقه متوسط است که درباره آن نيز معتقدم اين طبقه بايد در کشور گسترش پيدا کند چرا که در يک اقتصاد سالم طبقه متوسط بزرگترين طبقه جامعه است و اسلام نيز همين مساله را بيان مي کند.

حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي درباره حوزه سومي که ضرورت دارد به آن يارانه تعلق گيرد گفت: توليد نيز حوزه ديگري است که بايد به آن يارانه تعلق گيرد.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان در پاسخ به سوال دانشجويي که به خاطره اي از سال 65 مبني بر اينکه حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي ليستي از منافقاني که بايد اعلام شوند را نزد آيت الله منتظري برد اما وي قبول کرد پاسخ داد که اين مساله قطعا دروغ است، من در وزارت اطلاعات شغل امنيتي نداشته ام؛ من به اصرار آقاي ري شهري به بخش ضد جاسوسي وزارت اطلاعات وارد شده ام که اين جايگاه بيمه امنيتي است؛ من در اين سمت فعاليتهاي جاسوسي به ويژه مربوط به کشور عراق را پيگيري مي کردم بعد از آن نيز به قصد تحليل گري رفتم و بعد از آن هم در بخش خارجي بودم.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور درباره رتبه فساد جمهوري اسلامي ايران در دنيا گفت: اينکه در دنيا جايگاه ضعيفي از نظر جلوگيري با فساد را داريم قبول دارم اما رتبه بندي که در جهان ارائه مي شود را قبول ندارم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی درباره فعالیت‌های سازمان بازرسی در مبارزه با فساد گفت: من در این چند سال وارد سازمان کوچکی شدم اما در همین سازمان تمام توان خود را برای اصلاح زیرساخت‌های اداری گذاشته‌ام.  
 
رئیس بازرسی کل کشور با بیان اینکه کنترل و نظارت بر بانک‌ها با بانک مرکزی است نه سازمان‌های نظارتی اظهار داشت: وقتی 2هزار و 800 میلیارد تومان از یک شعبه بانک به شعبه دیگری منتقل می‌شود اما بانک مرکزی نمی‌فهمد، وظیفه ما این است که این تخلف را اعلام کرده و بگوییم این سیستم بانکی فساد آور است و ما تذکر دادیم اما کسی توجهی نکرد.  
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه من یک تصویر واقعی از فضای اداری کشور می‌توانم  ارائه کنم، تصریح کرد: تجربه مدیریتی من بسیار متنوع است که این تجربه برای هر کسی فراهم نشده است.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره تیم و مشاورانش گفت: من با وزرای اقتصادی دولت نهم تعداد زیادی از مدیران بانک مرکزی در دوره‌های مختلف، اساتید دانشگاه و بسیاری از مدیران بانک‌ها مشورت کرده‌ام اما چون هنوز وضعیت کاندیدایی من حتی در ائتلاف اکثریت اصولگرایان مشخص نیست،‌ نمی‌توانم اسم بیاورم.  
 
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به دانشجویی که گفت مدل اقتصادی شما شبیه لیبرالیسم اقتصادی است، اظهار داشت: اتهام نزنید؛ من معتقدم اقتصاد یک علم و یک تئوری دارد، از نظر تئوری ما به مسائل و ارزش‌های اسلامی پایبندیم اما از نظر علمی نیز فرمول‌های علم اقتصاد مشخص و تعیین شده‌ است.  
 
وی درباره نقاط قوت احمدی‌نژاد گفت:‌ اگر بخواهیم منصف باشیم او یک عنصر پرتحرک و پرتلاش با قدرت عملیاتی بالا است؛ تفکر محرومیـت‌زدایی دارد و به آن عمل هم کرد، نسبت به عدالت حساس بود ولی نتوانست به آن عمل کند که حتی پرداختن به این شعار نیز ارزشمند است.  
 
رئیس بازرسی کل کشور سفرهای استانی احمدی‌نژاد را از دیگر نقاط قوت وی دانست و ادامه داد: من خودم در 51 سفر همراه دولت بودم و این سفرهای استانی باعث می‌شود از نزدیک با مشکلات، دغدغه‌ها و ظرفیت‌های کشور آشنا شویم.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: من کشور را بسیار گشته‌ام و به این نتیجه رسیدم که کشور ما ظرفیت عجیبی دارد که باید از آنها استفاده شود.
 
وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه بی‌قانونی در دولت‌های ما نهادینه شده است، شما چه تضمینی می‌دهید این بی‌قانونی در دولت شما صورت نگیرد، تصریح کرد: قانون باید محور جامعه باشد و در صورت محوریت قانون در جامعه منافع همه تامین خواهد شد.  
 
 عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: من در دولت بوده‌ام اما هیچوقت تجربه حضور در مجلس را نداشته‌ام؛ دولت زورش، پولش، اختیاراتش و ابزاری که در اختیار دارد بسیار زیاد است که این مسئله ضرورت چرخش قدرت در مورد ریاست جمهوری را ایجاب می‌کند.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: در دنیا افراد می‌توانند 50 سال نماینده مجلس باشند اما رئیس جمهور تنها دو دوره می‌تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد و علت این مسئله همان قدرت رئیس‌جمهور است که ضرورت دارد یک‌جا متمرکز نشود.   
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مردم از رهبرانشان تبعیت می‌کنند، گفت: اگر می‌خواهید کشور را صحیح اداره کنیم باید به قانون‌مداری بازگردیم و برای این مسئله باید مجلس و دستگاه‌های نظارتی رشد و تقویت شوند.  
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در ادامه این نشست دانشجویی انتقادی از مجلس شورای اسلامی داشت و گفت: مجلس گاهی به صورت ناگهانی قانون تصویب می‌کند که اجرای آن برای مجری دشوار است به طور مثال در بحث انتخابات زمانی که ما در وزارت کشور بودیم، مجلس پنج، 6 ماه قانون تصویب می‌کرد که اجرای آن بسیار دشوار بود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کاندیدا ، پروژه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار