در این طرح ملی، غربالگری فشارخون در مکان‌هایی همچون، حسینیه ارشاد، مراکز بهداشتی و درمانی و میادین در جامعه سلامت از 8 صبح میزبان این برنامه هستند.

دکتر قاعده امینی، کارشناس امداد و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح ملی، غربالگری فشارخون برای ایرانیان بالای 30 سال که از امروز 14 اردیبهشت به مدت 10 روز به صورت کشوری اجرا می‌شود.

وی ضمن اشاره به همکاری سازمان‌های در این طرح ملی عنوان کرد: در این راستا، با همکاری سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت و سازمان صدا و سیمای و بسیج جامعه پزشکی صورت گرفته است.

مدیر امداد و درمان در خصوص اجرایی شدن این برنامه در 3 سطح کشوری بیان کرد: این طرح غربالگری هم اکنون در 3 سطح، کشوری، استانی و شهرستانی مشغول به کار هستند که در سطح کشوری تولید آن برعهده معاون بهداشتی وزیر و نظام پرستاری و بسیج جامعه پزشکی و در سطح استانی، تولید این طرح با مراکز بهداشتی دانشگاه‌ها است.

وی در ادامه افزود: این طرح ملی با همکاری این کمیته به صورت تامین تجهیزات چادر و تامین نیروی انسانی است و همچنین امید است با انجام این طرح و اطلاعات یافتن از وضعیت فشارخون افرادی که دچار این بیماری هستند بتوانیم برای این افراد در جهت تامین خدمات تخصصی به پزشکان ارجاع داده شوند.

وی در پایان انجمن اشاره به تیم‌های دایر در سطح استانی و کشوری خاطر نشان کرد: هم اکنون در این طرح ملی، تیم‌های 3 نفره در سطح کشوری و استانی با حضور 1 پزشک و 2 پرستار و فردی که اطلاعات بیماران را ثبت می‌کند در مکان‌های همچون حسینیه ارشاد، مراکز بهداشتی و درمانی و میادین در چادر سلامت از 8 صبح مشغول به کار هستند./ع2
برچسب ها: فشار ، خون ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار