ارتش سوريه کنترل منطقه جوسيه واقع در ريف قصير در استان حمص و نزديک به مرزهاي اين کشور را با لبنان به طور کامل به دست و ارتش اين کشور مناطق واقع در ريف قصير را تقريبا به طور کامل از وجود ا فراد مسلح پاکسازي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار  ، ارتش همچنين منطقه راهبردي عبوديه و تل  الحنش را باز پس گرفته است . ارتش سوريه تقريبا کنترل همه مناطق ريف قصير را به دست گرفته است و چهار ساعت درگيري بين دو طرف به حضور افراد مسلح در ريف جنوبي قصير پايان داد . ارتش از چند روز پيش حضورش را در مناطق ريف غربي تثبيت کرده است.

منطقه موسوم به چهارده ، تل حنش  و رأس الماء از نقاط راهبردي رساندن تدارکات و تسليحات از گروههاي لبناني به سوريه بود .گردانهاي موسوم به فاروق در جوسيه حضور داشتند و بر اساس ديوار نوشته‌هاي برجاي مانده از گروههاي مسلح ، احمد سيف‌الدين فرمانده گردانهاي فاروق بوده است و آنها از يکسال پيش اين منطقه را تحت کنترل خود در آورده بودند.گروههاي مسلح ، مدرسه اين منطقه را به مقر خود تبديل کرده بودند.صحنه هاي ويراني ، آتش سوزي ، تخريب مراکز خدمات و آثار باستاني نيازي به توضيح ندارد و بيانگر اقدامات خرابکارانه آنهاست.

يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : حتي مزارها نيز از انديشه تکفيري تروريستي در امان نمانده است. تروريستها با کار گذاشتن بمب يکي از مزارهاي اين منطقه را منفجر کرده اند آنها فقط مي خواهند مذهب تکفيري وجودد اشته باشد .نزاريه ، مزرعه صالحيه و زراه و عبوديه ده کيلومتر طول و پنج کيلومتر عرض دارند که همه اين مناطق تحت کنترل نيروهاي سوري است .مأموريت ارتش در اين مناطق تقريبا رو به پايان است و ريف قصير تقريبا از وجود گروههاي مسلح خالي شده است و به زودي نيروهاي ارتش به قلب شهر قصير وارد خواهند شد .
برچسب ها: سوریه ، کنترل ، القصیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار