رئیس اداره عملیات بازار فرابورس اعلام کرد: سازمان خصوصي سازي 34درصد از سهام شركت پالایش نفت شيراز را يكشنبه 29اردیبهشت دربازار دوم عرضه مي كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهنام محسنی با بيان اين مطلب گفت:سازمان خصوصي سازي به وکالت از شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، 349 ميليون و 366 هزار و524 سهم معادل 34درصد از سهام شركت پالایش نفت شيراز را به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط بابت رد دیون دولت به بانک ها روز يكشنبه 29 اردیبهشت در بازار دوم  عرضه مي­كند.

وی تصریح کرد: قيمت پايه هر سهم معادل قيمت بسته شدن سهم در روز قبل از عرضه به اضافه 35 درصد به شرط آن كه از مبلغ 16 هزار و 357 ريال كمتر نباشد تعیین شده که به صورت یکجا ، نقد و يا نقد و اقساط و با شرایط 30درصد نقد و مابقي اقساط 3ساله با نرخ سود 15درصد پرداخت می شود.

محسنی در پايان خاطر نشان کرد: كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله بر اساس قيمت پايه به صورت نقد و يا ضمانتنامه بانكي بدون قيد و شرط از مشتري دريافت و حسب مورد به حساب شركت سپرده گذاري مركزي واريز يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را مبني بر اخذ تضمين به فرابورس ارائه كنند.

*** عرضه بلوکی  ماشين هاي الكتريكي جوين در فرابورس

 رئیس اداره عملیات بازارفرابورس از عرضه 100 درصد از سهام شركت صنايع ماشين هاي الكتريكي جوين خبرداد و افزود: هر سهم اين بلوك ،هزارو 792 ريال دوشنبه 30 اردیبهشت ، روي ميز فروش مي رود.

وي گفت: سازمان خصوصي سازي به وكالت از سازمان گسترش و نوسازي ايران قصد دارد، 200میلیون سهم شركت صنايع ماشين هاي الكتركي جوين كه از اين تعداد 10ميليون سهم ترجيحي است به قيمت پايه هر سهم هزارو 792ريال دوشنبه 30 اردیبهشت در بازار سوم به فروش برساند.

وي ادامه داد: شرايط پرداخت 10درصد نقد و مابقي اقساط 8 ساله با نرخ سود 15درصد به صورت يكجا و نقد و يا نقد اقساط است و مبلغ سپرده شركت در اين رقابت، 10.7 ميليارد ريال تعيين شده است.

محسنی در خصوص فعاليت اين شركت 200ميليارد ريالي گفت: توليد ،مونتاژو فروش آلات و ادوات و قطعات منفصله انواع ماشين هاي الكتركي از فعاليت هاي اين شركت است.


وي در خصوص اين عرضه افزود:خريداران مي بايست حد اقل 6 روز كاري قبل از عرضه نسبت به تكميل و ارائه فرم هايي كه در اطلاعيه سايت فرابورس آمده است اقدام و به كارگزار تحويل دهند.

محسنی تاكيد كرد: كارگزار خريدار مي بايست مقررات پولشويي در تجهيز منابع را بررسي كرده و كامل بودن فرم مربوطه را كنترل كند.همچنين كارگزار خريدار مي بايست اخذ و كنترل مستندات مويد تمكن مالي متقاضيان و تكميل فرم شماره 2، راتاييد و پس از امضاي فرم يك نسخه به سازمان و دو نسخه به فرابورس ارسال كند./ر


برچسب ها: بلوک ، عرضه ، فرابورس ، معامله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار