ابداع طرح درمان پالپ زنده به منظور حفظ دندان که از دو سال پیش برای اولین بار در دنیا در ایران شروع شده توانسته از کشیدن دندان 30 درصد افراد جامعه جلوگیری کند.

دکتر خوشنویسان رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: طرح درمان پالپ زنده به منظور حفظ دندان های پوسیده برای اولین بار در دنیا دو سال پیش در کشور ابداع شد که در این روند درمانی عصب دندان پوسیده در قسمت تاج خارج و عصب در ریشه باقی می ماند همچنین اتاق پالپ دندان توسط ماده سمسنت پر می‌شود.

وی ادامه داد: دندان پوسیده برخی از افراد که به عصب رسیده و باید عصب کشی شود به دلیل هزینه های بالای عصب کشی این افراد به کشیدن دندان در قبال درمان راضی می‌شوند که با ابداع این روش توانسته‌ایم در طی این دو سال از کشیدن 30 درصد دندانهای پوسیده افراد جامعه جلوگیری کنیم.

خوشنویسان اظهار داشت: با این روش حدود 2000 دندان پزشک در بخش دولتی ارائه خدمت می‌کنند و دیگر دندانپزشکانی با برگزاری کارگاه های آموزشی این روش را آموزش می‌بینند.

خوشنویسان خاطر نشان کرد: این روش درمانی مراحل مختلف علمی خود را پشت سر گذاشته و در مرحله بررسی میزان موفقیت درمان در افرادی هستیم که این درمان را انجام داده اند که در این راستا تمام این افراد فراخوانده شده اند تا وضعیت آنها بررسی شود./u2
برچسب ها: دندان ، آموزش ، درمان ، عصب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
سلام
پس چرا هنوز توی شیراز هر چی دندونپزشک هست این روش رو اصلا نمی گن؟!!
یعنی هنوز علمشون رو بروز نکردن یا بخاطر منفعت بیشتر همون عصب کشی رو فقط پیشنهاد میدن؟
آخرین اخبار