مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دوپای بلوچی گونه‌ای از راسته جوندگان است که برای نخستین بار در جهان در ارتفاعات سیستان و بلوچستان مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، خسرو افسری اظهار داشت: دو پای بلوچی به نام «هوتسون» نیز شناخته می‌شود و از نظر جثه، حد واسط «دو پای کوچک» و «دوپای ویلیام» است، ولی گوش‌هایش از هر دوی آنها بلندتر است.

وی افزود: دم آن نسبتاً باریک است و موهای دم قهوه‌ای تیره و انتهای منگوله دم سفید است که سایر دوپاها قسمت سفید دیگری در پشت قسمت قهوه‌ای دارند

.مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای شناسایی دقیق، بررسی دندان‌ها و صندوق‌های صماخ، که در این گونه بسیار بزرگ هستند، ضروری است.

افسری تصریح کرد: طول کلی بدن (سر و تنه و دم) 269 تا 304 میلی‌متر، دم 156 تا 194 میلی‌متر، پا 52 تا 58 میلی‌متر، گوش 33 تا 38 میلی‌متر است.

وی عنوان کرد: این گونه برای نخستین بار در دنیا در منطقه سوران و سراوان واقع در سیستان و بلوچستان در ارتفاع 204 متری دیده شده و به تازگی نیز در یزد، بجستان و پارک ملی کویر مشاهده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زیستگاه این حیوان کوچک، بوته‌زارهای مناطق گرم و خشک است گفت: طول عمر دوپاها نسبتا زیاد است که گاهی به شش سال می‌رسد./س

برچسب ها: گونه ، دوپای ، بلوچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.