مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تبدیل منطقه زیلایی مسجدسلیمان به منطقه ویژه اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حمید بورد اظهار کرد: اجرای پروژه های متعدد مناطق نفتخیز به همراه طرح پتروشیمی نوید بخش توسعه در این منطقه است.

وی با اشاره به پروژه های در حال اجرا در منطقه زیلایی گفت: احداث کارخانه گاز و گاز مایع ( NGL 1700 )، کارخانه بهره برداری و نمکزدایی، مجتمع تفکیک و تقویت فشار نفت به همراه احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از جمله پروژه هایی است که می تواند زیلایی را به یک منطقه ویژه اقتصادی مبدل کند.

بورد با اعلام آمادگی در خصوص شرکت متبوعش برای تامین خوراک مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: مناطق نفتخیز جنوب آماده است خوراک این مجتمع را از میادین و مخازن کارون، لالی، زیلایی و سایر مناطق در دسترس با کیفیت مناسب تولید و تامین کند.


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین از نوسازی تمامی تاسیسات نفتی حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خبرداد و گفت: با توجه به عمر بالای 100سال این تاسیسات امکان بهره برداری از این تاسیسات دیگر وجود نداشت .

بورد افزود: با تلاش کارشناسان و متخصصان مناطق نفتخیز جنوب و با بهره گیری از توانایی و دانش متخصصان ایرانی، تمامی تاسیسات واقع در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نوسازی شده اند.

 منطقه زیلایی در منتهی الیه مرز جغرافیایی شهرستان مسجدسلیمان و شهرستان لالی واقع شده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز یکی از شرکتهای تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که براساس برنامه تکلیفی و صیانتی ابلاغی بطور متوسط روزانه 145 هزار بشکه نفت خام تولید می کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.