نهمين دوره مسابقات ملي پل ماكاروني با حضور 130 تيم دانش آموزي و 40 تيم دانشجويي در دانشگاه امير كبير امروز آغاز بكار كرد.

احمدرضا كاظمي، دبير مسابقات نهمين دوره مسابقات ملي پل ماكاروني در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات در دو بخش دانش آموزي و دانشجويي كه هر كدام 3 بخش، زيبايي معماري، سازه‌هاي سنگين و سازه‌هاي سبك برگزار مي‌شود.
 
وي افزود: تاكنون 130 تيم دانش آموزي و 40 تيم دانشجويي از سراسر كشور در اين مسابقات شركت مي‌كنند.
 
وي با بيان اينكه در بخش سازه‌هاي سنگين پل‌هايي با تحمل 100 كيلوگرم را تحمل مي‌كنند و در حدود 200 تا 250 برابر وزن پل، تحمل سنگيني را دارند عنوان كرد: درسازه‌هاي سبك هم با وزن 40 گرم در حدود وزنه‌هاي 2 تا 3 كيلوگرم تحمل دارند.
 
كاظمي در خصوص اهداف برگزاري مسابقه افزود: اين مسابقات با هدف ماكت سازي سازه‌هاي سنگين كه بايد با مصالح ساختماني ساخته مي‌شود، اجرا شده است كه اين ماكت‌ها بوسيله ماكاروني ساخته مي‌شود و نشان مي‌دهد كه اين سازه‌ها تا چه حد وزن سنگين را تحمل مي‌كنند.
 
وي سطح مسابقات را اين گونه توضيح داد: در سطح دانشجويي با وجود سطح علمي و بالاتر و سازه‌هايي كه طراحي علمي به كار بردند،‌ قطعا مسابقات دانشجويي سطح بالاتري دارند اما در مسابقات دانش آموزي هم با شركت از سراسر كشور خوب برگزار شده است.
 
كاظمي با بيان اينكه داوري مسابقه از دانشجويان دوره كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا صورت مي‌گيرد افزود: داوري در بخش سازه‌هاي سنگين به صورت دوام بيشتر پل در وزنه‌هاي سنگين است و در بخش سازه‌هاي سبك دوام پل‌ها در مقابل وزنه‌هاي 3 كيلوگرم در 3 دقيقه و اينكه وزن هر كدام كه سبكتر باشد صورت مي‌گيرد.
 
وي در خصوص داوري بخش زيبايي معماري هم اينگونه توضيح داد: براساس زيبا شناسي فني و اجتماعي شهري و مسائلي كه در معماري مطرح است داوري صورت مي‌گيرد.
 
وي خاطر نشان كرد: سطح ساخت سازه‌ها شركت كنندگان در بخش دانش آموزي مسابقه نسبت به سال گذشته افزايش يافته و همچنين سن افراد شركت كننده نيز كاهش يافته است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.