وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم گفت: بعضی از کاندیداها ریاست جمهوری به تاریخ پیوسته‌اند و تاریخ مصرفشان گذشته است شخصیتشان برای ما محترم است ولی برای عرصه انتخابات ریاست جمهوری تاریخ مصرف اینگونه افراد گذشته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا علی احمدی در  مسجد آیت‌الله جبل عاملی اظهار کرد: بعضی از بزرگان برای این انقلاب و نظام زحمت بسیاری کشیده‌اند و در حال حاضر در سنین بالا هستند و انتظار داریم که حضورشان با هدف برای خدمت و دل سوزی برای مملکت است، اما باز هم ادعا اداره کشور را دارند و حضور این شخصیت اشتباه فوق استراتژیک است.

وی افزود: مملکت و نظام را باید در اختیار خود مردم باشد و خود مردم نظام را اداره کنند و مردم به وظیفه خود خوب عمل می‌کنند و لازم نیست ما ادعائی دلسوزی برای مملکت و مردم را داشته باشیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش خطاب به یکی نامزدهای مطرح انتخابات آینده گفت: شما بروید با تشکیل اتاق فکر ایده بدهید و بر کار جوان‌ترها نظارت کنید و در شرایط امروز نسل اولی‌ها برای نظام و انقلاب و برای قوه مجریه دلسوزی می‌کنند و قوه مجریه نیاز به یک مدیر فکور و اجرائی و مورد اعتماد مردم دارد.

وی افزود: ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که مردم از آن دفاع و حمایت کنند و نظام بتواند به وی اعتماد کرده و انقلابی باشد.

علی‌احمدی تصریح کرد: تورم بد امروز در دولت‌های گذشته شکل گرفت است، اگر شما مدیر لایقی بودید چرا تورم 50 درصدی دوران خود را اداره نکردید، شما فکر می‌کنید با ایجاد ارتباط با غرب مشکلات کشور ما رفع می‌شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهوری که بخواهد از راه دپیلماسی مشکلات کشور را رفع کند باید انقلابی باشد، از ابتدا دو نظام حق و باطل با هم در جدال بودند.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز نظام در جایگاه خوبی قرار دارد با اهدا خون شهدا و حمایت مردم بدون نوکری غرب موفق به دستاورد فناوری هسته‌ای شده‌ایم در بخش‌های علمی سرآمد هستیم، گفت: غرب به دنبال متهم کردن ما برای کنار آمدن خودش با ماست.

وی افزود: بسیاری از افراد ساده هستند که فکر می‌کنند با یک چشمک به غرب، ارادت غرب را به خود جلب می‌کنند این اشتباه است، غرب و دشمنان به خون ما تشنه هستند.

احمدی تصریح کرد: بعضی از افراد لیبرال و تکنوکرات قصد دارند با الگوی غربی کشور را اداره کنند که امکان پذیر نیست و از غرب هم جواب نمی‌گیرند.

وی افزود: کسی به شما اجازه نمی‌دهد تمام زحمات نظام و مردم به هدر بدهید، شما وارد صحنه انتخابات شوید، اگر وارد صحنه انتخابات شوید راه به جای نمی‌برید و به سفارش رهبر معظم انقلاب نباید ما به عقب برگردیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش خطاب به بعضی از بزرگان و نسل اول‌های انقلاب گفت: شما زحمات خود را کشیده‌اید و اجازه بدهید نسل جدید وارد میدان شود و تا چه زمانی می‌خواهید به جای نسل جدید تصمیم گیری کنید.

وی گفت: قوه مجریه نظام نیاز به تحرک و روحیه انقلابی دارد و ما نیاز به رئیس جمهوری که بخواهد با غرب سازش کند، نداریم، ما به فردی نیاز داریم که در کنار دیپلماسی انقلابی همراه با عزت نظام را دنبال کند.

علی‌احمدی تصریح کرد: امروز نیازها فرق کرده است و دور جدیدی در مدیریت اجرائی کشور باید باز شود و امروز نسل جدید انتظارات جدیدی از ما دارند و امروز مصداق پیشرفت به سه دهه گذشته فرق کرده است و اینکه رئیس جمهوری که قادر به درک جوانان و جذب آنها نباشد موفق به اداره کشور نخواهد بود.

*امروز دوره خدمت دولت دهم سرآمده است 

وی با انتقاد به عملکرد دولت دهم گفت: بعضی از اقدامات دولت دهم بد است و سبب ترس بزرگان نظام شده است، امروز دوره خدمت دولت  دهم سرآمده است و اگر مردم در هشت سال قبل به شما اعتماد کردند و به شما رای دادند، برای مدت مشخص و قانونی خود به شما اختیار اداره کشور را دادند.

وزیر سابق آموزش و پرورش خطاب به مسئولان دولت دهم گفت: چرا شما داعیه جدیدی برای مردم دارید مگر مردم صغیر هستند که  شما می‌خواهید به جای آنها تصمیم بگیرید، مردم خود قادر به انتخاب هستند و راه خود را پیدا می‌کنند.

وی افزود: چرا اینقدر ادعا دارید که آدم مورد نظر خود را به مردم معرفی و وارد صحنه انتخابات کنید و اگر هم نتوانستی فرد جایگزین را معرفی کنید اسلام، قانون و مردم هیچ کدام از شما این خواسته را ندارند، برای چه شما داعیه دلسوزی را برای مردم دارید.

*اگر خوب کار کردید، بروید مردم به موقع شما را صدا می‌زنند

علی‌احمدی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اگر شما خوب خدمت کردید بروید کنار مردم دوباره به موقع شما را صدا می‌زنند، چرا خودتان را جلو می‌اندازید و مطالبه بیش از اندازه می‌کنید.

وی افزود: امروز تجربه کسانی که به دنبال استمرار دولت سازندگی بودند برای شما آینه عبرت شود، ببینید در حال حاضر آنها کجا هستند و در کنار چه کسانی در خارج کشور قرار دارند، مراقب باشید و به تکلیف خود عمل کنید.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم تصریح کرد: چرا اجازه می‌دهید به جای مراقبت از مرزها و اتفاقات کشورهای عراق و سوریه و اقدامات و حمایت عربستان از منافقان حواس‌ها پرت شود، امروز اگر هوشیار نباشید حواسمان جمع نباشد، عملیات مرصاد تکرار می‌شود.

*امروز دوره خدمت شما تمام شده بیاید از مردم عذرخواهی کنید

وی با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت گفت: سفرهای استانی خوب است به شرطی که مشکلات پروژه ناتمام را رفع کنید، چرا اقداماتی می‌کنید که تعدادی از ائمه جمعه و مردم هم به استقبال شما نیایند، چرا کاری می‌کنید که تمام زحمات و اقدامات گذشته دولت از بین برود.

علی‌احمدی افزود: چرا اجازه می‌دهید همه اعم از اصولگرا، دوستان، اصلاح طالبان در فضای رقابت علیه شما حرف بزنند، شأن و جایگاه خود را قدر بدانید.

*صدای نامزد شدنم برای ریاست جمهوری بلند می‌شود

وی در ادامه سخنان خود در جلسه پرسش و پاسخ در سوالی مبنی بر اینکه آیا نامزد می‌شوید، گفت: در آینده صدای نامزدی من بلند می‌شود، اما این تریبون برای اعلام نامزدی من نیست

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در سوالی دیگر در مورد کثرت نامزدان انتخاباتی گفت: در شرایط کنونی شدت رقابت برخلاف هشت سال پیش که قابل پیش‌بینی بود، قابل پیش‌بینی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما از زمستان 83 انتخابات سال 84 را پیش‌بینی می‌کردیم و بر همین اساس مدیریت کردیم و نتیجه گرفتیم، تاکید کرد: صحنه انتخابات امسال پیچیده است و هیچ یک از نامزدان و گروه‌های سیاسی نمی‌تواند شرایط انتخابات را در ماه‌های آینده پیش‌بینی کنند.

احمدی با اشاره به اینکه در این شرایط باید همه افراد با ظرفیت‌های متفاوت وارد صحنه انتخابات شوند و مطاع خود را عرضه کنند، اضافه کرد: همه منتظر هستند تا دانه‌های درشت وارد صحنه انتخابات شوند و با ورود آنها شرایط تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تلقی شخصی و برداشت من از سخنان رهبری این است که معظم له به گزینه مشخصی برای رای دادن نرسیدند و می‌خواهند همه ظرفیت‌ها وارد صحنه انتخابات شوند تا رقابت آغاز شود، افزود: اتفاقات گذشته سبب شده تا همه مار گزیده شویم.

*احمدی‌نژاد گفت؛ من به افرادی احتیاج دارم اگر گفتم بروند

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در سوالی مبنی اینکه علت مخالفت بعضی از وزرا در دولت نهم و دهم با احمدی‌نژاد چه بود، گفت: در زمان تشکیل دولت دهم رئیس جمهور بنا داشت با سرعت کارش را پیش ببرد، بعضی از افراد این سرعت را نداشتند و احمدی‌نژاد خطاب به وزرای کابینه گفت؛ من افسر نمی‌خواهم و سرباز می‌خواهم، من به افرادی نیاز دارم که اگر هی کردم بروند.

وی ادامه داد: در این روش تصمیم‌گیری یک عده سرعتشان کم بود و یا که قادر به تحمل شرایط نبودند و تسلیم به این نوع تصمیم گیری بوده و کناره‌گیری کردند، اما از نظر قانون و اختیار رئیس جمهور حق دارد این گونه عمل کند.

علی‌احمدی افزود: خدمات و زحمات بسیاری در بخش زیرساخت‌ها و مسکن مهر توسط دولت گذشته انجام شد، اما حال تمام زحمات هدر رفته است، اگر دولت دهم و رئیس جمهور داعیه ادامه فعالیت خود را نداشتند و به جای معرفی اشخاص از مردم تشکر و عذرخواهی می‌کردند، در مهلت خود کنار و به انتخاب اصلح مردم و بدون حاشیه سازی به رای مردم احترام می‌گذاشتند هیچ بعید نبود گزینه اعتقادی دولت نه ولی با رای مردم گزینه در سایه دولت دهم رای می‌آورد و انتخاب می‌شد، اما مردم تصمیم گیرندگان آخر هستند.

وی تاکید کرد: البته جای تأسف دارد که به قدرت طلبی و اشتباه‌کاری و خواب غفلت این زحمات به هدر رفت، دولت نهم و دهم عزیز بود و رهبری برای این دولت احترام گذاشتند، اما امروز خدمات دولت زیر سوال رفته است و نباید اجازه دهیم یک مسئول نظام خوار شود.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم با اشاره به اینکه مردم مخالف این ادعا هستند و امروز همه نگاه‌ها به سمت احمدی‌نژاد برای معرفی گزینه در سایه است، گفت: در فضای انتخاباتی آینده همه یک طرفه خواهند شد و با هدف مخالفت و تنبیه گزینه دولت دهم وارد عمل می‌شوند و تمام دستاوردهای دولت را زیر سوال می‌برند./ج1

برچسب ها: اصفهان ، کاندید ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.