مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش 21 درصدی مرگ و میرناشی از تصادفات رانندگی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی عباسی از کاهش 21 درصدی مرگ و میرناشی از تصادفات رانندگی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف رانندگی در فروردین سال جاری 60 نفر بوده که به تفکیک 43 مرد و بقیه زن بودند.

این مسئول اعلام کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش داشته و از این تعداد 21 مورد فوتی عابر، 16 مورد موتورسوار، 12 مورد راننده و 11 نفر سرنشین بودند.

عباسی تصریح کرد: از این تعداد فوتی 42 نفر برون‌شهری، 12 نفر درون شهری و شش نفر راه روستایی بوده و بیشترین فوت مربوط به شهرستان‌های نور و آمل به ترتیب با هشت و هفت مورد و کمترین مورد به بابلسر اختصاص داشت.

وی از افزایش 11 درصدی مصدومان ناشی از تصادفات نیز خبر داد و افزود: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی در فروردین سال جاری تعداد یک هزار و  539 نفر بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه 11 درصد افزایش داشت البته بیشترین مراجعان مربوط به شهرستان ساری و بابل به ترتیب با 290 و 210 نفر و کمترین آمار مربوط به شهرستان جویبار با تعداد 24 نفر بود.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند./ج1

برچسب ها: قانون ، موتور ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.